Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2230 ggr
cajzzza
1/14/11, 7:34 PM

Provivas juice med mangosmak....

Jag måste fråga…

Är det någon som vet om mango-juice är farligt för katter?
Alltså inte juicen från en mango, utan Provivas juice med mangosmak….

Det var nämligen så att jag idag köpte den för att testa, så jag hällde upp i ett glas… och så råkade jag gå i väg i några sekunder. Under den tiden hann LeeLoo hoppa upp på diskbänken, och började dricka…! Förvånad

Hon verkar inte må dåligt eller så, det var bara det att jag blev så chockad… Så jag tänkte att jag hör mig för.

Vad tror ni?

Annons:
AnnaKarin
1/14/11, 11:02 PM
#1

Googlar man så kommer det upp en del sidor där det står att mango inte är bra för katter men jag hittade en sida om en katt som älskar mango. Jag tror inte att det är nån fara om katten druckit lite juice.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
1/15/11, 11:16 AM
#2

Ojdå, då ska jag nog hålla LeeLoo borta från juicen, då hon har en känslig mage. Som tur är har jag ännu inte märkt att  hon har blivit dålig av den…

Tack AnnaKarin

AnnaKarin
1/15/11, 12:12 PM
#3

ProViva ska ju vara bra för magen så det kanske väger upp mangon ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kikirikis
1/15/11, 2:37 PM
#4

Ha, ha, väcker kära, knasiga minnen. Vi hade en Burma vid namn Ita, som älskade apelsin juice och apelsinmarmelad. Fick alltid tänka på inte lämna glaset eller rostade mackan tillgänglig för henne. Hon struntade totalt i andra smaker, bara apelsin hon gillade.

Det är inte alltid våra kära fyrfota läst böckerna om vad katter äter och inte äter Skrattande.

Monica

Palombiens
1/15/11, 2:43 PM
#5

Just apelsin var ju lustigt. Hon kan verkligen inte ha läst att katter inte gillar citrusfrukter.

Agda äter majs. Och så känner jag en katt som gillar kaffepulver.

cajzzza
1/15/11, 4:03 PM
#6

A-K, det var kanske därför hon ville åt juicen, att hon sett reklamen och vile testa…! Skrattande

Jag vet oxå en katt som gillar majs… en gamal kompis till mig, hennes sambos katt åt majs… och då hellst från en tallrik…

LeeLoo brukar annars gilla glutenfria muffins (gjorda på majmjöl) och choklad… (kan inte lämna pappret framme, då är hon snabbt där och försöker komma åt chokladsmulorna som är kvar)

Annons:
Upp till toppen
Annons: