Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1312 ggr
Lina-BML
2010-11-20 22:42

S*Palombiens A Tignass

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag fått äran att bestifta bekantskap med en charmant burmillapojk vid namn Kasper (S*Palombiens A Tignass). Jag tänkte att jag för en gång skull skulle kunna bidra med en bild Glad

Kasper har under större delen av sitt liv levt stillsamt pensionärsliv tillsammans med matte Maritha. Nu har ledsamt nog matte gått bort och Kasper gästspelar hos några släktingar till mig här i Örebro. Han har anpassat sig fantastiskt bra till ett liv i barnfamilj och jag upplevde honom som en jättesocial och nyfiken katt som vill vara med där allt händer. En mkt fin raserfarenhet för mig som väntar och längtar efter en egen milla!

Annons:
Palombiens
2010-11-20 23:13
#1

Bara för att han är så stilig så trollade jag fram honom i inlägget ;)

Det gör mig väldigt glad att veta han blir så väl omhändertagen under omständigheterna.

sleepycat
2010-11-20 23:17
#2

Vilken fin misse. Ser så klok ut. Hoppas Kasper har och får det riktigt bra!

Ja nog är Burmillan en ljuvlig ras.

Allt gott!

//Jan

Palombiens
2010-11-20 23:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har rotat lite i arkivet. Här är Kasper som liten.

Och en film när han boxar kameran:

http://www.palombiens.se/film/Tignass.AVI

Denna kommentar har tagits bort.
Lina-BML
2010-11-21 09:31
#5

Jasså man kan trolla fram bilden så DÄR stort, det var bra :D Vad gullig han var som kattunge, kul att se!

cajzzza
2010-11-21 10:53
#6

Vilken sötnos, både som ung och gammal..!

Att katter kan anpassa sig så, eller det kanske bara gäller Burmillorna?

Annons:
AnnaKarin
2010-11-21 11:46
#7

Katter är väldigt anpassningsbara och extremt nyfikna. Hitintills har jag bara bra erfarenheter av de jag har varit med och omplacerat. Jag tycker att det är hemskt för min egen del medans katten går in i sitt nya hem med nyfiken blick och börjar att utforska.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
2010-11-21 18:02
#8

Det är skönt att höra om lyckade och bra erfarenheter gällande omplaceringar…

Min LeeLoo (har enligt mig, asperger), hon har jätte svårt med nya saker. När hon fick en ny matskål sist tog det 1 veckan innan hon vågade sig fram… Men jag hoppas att det är skillnad om det skulle komma in en till/annan katt. Det är detta som jag är mest rädd för, nu när jag planerar tillökning…. Så jag är tacksam för alla goda erfarenheter! (förlåt om jag stjäl tråden lite Skäms)

Kikade några gånger på filmern, det är helt klart en lite boxare. Super söt!!!

Lina-BML
2010-11-21 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En till bild :)

Håller tummarna för att en kattkompis kommer tas emot väl hos LeeLoo. En katt med asperger *fnittrar* Ja kanske det. Jag jobbar med personer med den problematiken. Med framförhållning, tålamod och goda förberedelser ska det nog gå bra ska du se ;)

cajzzza
2010-11-22 12:35
#10

Så fiiin! Kyss

Upp till toppen
Annons: