Annons:
Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 1220 ggr
Lina-BML
7/31/10, 9:16 PM

Register/burmilladatabasen

Har varit inne och kikat lite på den och det är ju intressant om man tycker det är spännande med stamtavlor och se släktskap etc. Brukar ni lägga till info om era katter där? Det blir förstås användbart först om man uppdaterar det. Finns det något annat sätt att t ex få reda på vilka aktiva avelsdjur det finns inom rasen, typ en förmedling/avelsråd, eller är det upp till var och en att informera om resp. ta reda på det?

Annons:
AnnaKarin
7/31/10, 9:46 PM
#1

Antar att du menar den som en Burma/Burmillauppfödare i Holland har. Det fattas ganska så många katter i den men jag har skickat in mina katter/kattungar dit. Jag hoppas att någon en dag kommer att vilja ta tag i att lägga upp en burmilladatabas på Pawpeds.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
7/31/10, 10:01 PM
#2

Ja, jag syftade på den länk som finns på denna sida. Då är det ju inte så konstigt att sidan inte är så stor, om det är en mer "privat site". Hoppas det kommer en större, mer allmän framöver! Det är klart ett stort jobb, men oj så roligt och användbart. Inom min ras, shiban, så finns numer ett jättefint register. Där förfogar man över sina egna hundar, men alla släktskap etc. läggs till "automatiskt" (eller åtminstone av någon annan, jag vet inte riktigt hur det funkar). Det är fantastiskt kul att kika på bilder och följa olika linjer där. Kika gärna på denna länk för att se hur det ser ut:

http://register.shibainfo.com/hund/453/

CallaMej
7/31/10, 11:01 PM
#3
#1 *viskar* BML på Pawpeds är på gång…

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
7/31/10, 11:29 PM
#4

JAAA! Vad toppenbra! :D

AnnaKarin
7/31/10, 11:43 PM
#5

#3 Hurra, vad glad jag blir!! Visst var det du och jag som "pratade" om det? Vi bor ju lite provisoriskt just nu men bara vi kommer i ordning så kan jag hjälpa till om det finns något jag kan göra.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

LottaOchAron
8/1/10, 5:28 PM
#6

#3 Vad bra initiativ! Säg till om det behövs hjälp!

Annons:
CallaMej
8/1/10, 9:54 PM
#7

Väntar på programvaran bara…tar tid i semestertider verkar det som Glad Men jag kommer hålla er uppdaterade via forumet.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
8/3/10, 1:11 PM
#8

Sänder massor av tacksamma tankar till CallaMej som har tagit tag i det här. Nu gäller det att vi skickar in alla stamtavlor vi har och att vi spider ut det här i burmillakretsar.

CallaMej, är du med på Burmilla-Burmeselistan? Den som Laura Boshoven håller i?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
8/3/10, 9:02 PM
#9

#8 Tack…jag har fått  programmet nu, men inte fått det att fungera. Tänker ha semester några dagar till sen kör jag igång när jag fått igång programmet. Det kommer nog vara ett mastodont-jobb till att börja med när så många som möjligt ska med…men sen skall det , så det kan ju ta lite tid. Men sen ska det förhoppningsvis fylla en viktig funktion! =o) Jag uppdaterar er vidare inom kort…!

Budskapet skall spridas - men jag tar gärna och iägger in några stamtavlor först så jag vet hur lång tid det tar och blir lite van med programmet =o)

Maillistan har jag hört talas om, men jag är inte med - men är det gärna =o)

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
8/22/10, 9:21 PM
#10

Hur har det gått med programvaran? Fått den att funka? Vilket klur att komma igång till att börja med, men roligt att tanken finns och du tog initiativet!

CallaMej
8/29/10, 10:03 PM
#11

Jo, jag har fått igång det nu…men herrejisses - detta tar TID! Mycket mer tid än vad jag hade trott…Rynkar på näsan Det får ju finnas en gräns också för hur mkt fritid detta får ta. Jag har lagt in en del katter nu, men haft så mkt att göra de senaste att det varit en liten paus sedan dess. Jag väntar dessutom på min BML stamtavla fortfarande.

Men när basen är uppbyggd och de flesta föräldrakatter ligger inlagda då tar det ju ingen tid alls! Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
8/29/10, 10:09 PM
#12

Duktig du är! Det är nog absolut INGEN som förväntar sig att du ska göra jobbet, alla blir bara så glada när det faktiskt växer fram något, på sikt :) Ska bli spännande att se detta framöver!

Upp till toppen
Annons: