Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1191 ggr
Lina-BML
7/30/10, 1:20 PM

Flera millor samtidigt

Nu är jag förstås långt fram i tiden och drömmer, för jag väntar ju på min första burmilla… :) Men jag undrar ändå hur ni upplever det att ha flera millor tillsammans? Jag blir helt varm i kroppen när jag ser bilder av vita högar som ligger tätt omslingrade tillsammans. Tycks vara en ras som ofta trivs ihop med andra och gärna myser tillsammans?

Hur upplever ni det att ha flera burmillor ihop? Bara fördelar?

Annons:
AnnaKarin
7/31/10, 5:50 PM
#1

Burmillorna verkar trivas även med andra raser. Gloria ligger gärna i en hög med Pyrrha (Devon Rex) och Tyra (Chihuahua). Jag köpte Karamba för att Fia skulle få en Burmillakompis men Karamba tydde sig mer till en devontjej i samma ålder.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
7/31/10, 8:12 PM
#2

Vi har bara burmillor, fyra stycken. Tre av dem ligger gärna hög. Den fjärde tycker att det blir för varmt och ligger hellre med lite luft emellan eller i en egen korg. Det är alltid några av dem, oftast alla, i hasorna på oss men de leker också med varandra. Jagas och brottning är favoriterna här hemma. Som A-K skriver så verkar de funka bra med andra raser också. Är en burmilla ensam kräver den, precis som de flesta andra innekatter, ganska mycket aktivering av sin ägare. Vi märkte stor skillnad när vi gick från en till två men fortfarande är de lika sociala.

Lina-BML
7/31/10, 8:46 PM
#3

Ja det är klart att man aktiveras av och har mkt socialt stöd av en till katt. Jag hoppas som sagt på sikt kunna ha två :) Så länge har vi ju dock en kattkär hund, så hon och katten kommer säkert ha mkt ut av varandras sällskap oxå!

Kul att ni delar med er av era erfarenheter, tack!

Upp till toppen
Annons: