Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Allmänt kattprat Avel Uppfödning och genetik Fototrådar Färger och mönster Kattungar Medlemspresentationer OT Omplaceringar Planerade och väntade kullar Roligt Till salu Utställningar iFokus
Allmänt kattprat

Tips snabb tvätt

2009-10-14 23:51 #0 av: sleepycat

Hej Burmila vänner!

Fick ett tips som fungerade riktigt bra gälland bli fin i pälsen.

Tag en frottéhandduk och blöt den ordentligt. Tag denna om din lille vän och "torka in" pälsen så att den blir riktigt blöt. Låt sedan vännen putsa sig själv och pälsen blir strålande fin. Helt naturligt ! Inget schampo eller dyl. Det kan förmodligen behövas till utställning, men till vardags är detta en riktigt bra metod. Dessutom blir det en bra borstning av pälsen. Bra om man borstar innan så att vännen ej får för mycket hår i sin mun.Skrattande

Allt gott!

//Jan

Anmäl
2009-10-15 00:12 #1 av: Palombiens

Funkar finfint på Kees som inte tycker om att bada "på riktigt".

Vi badar inte våra kissar så ofta så ofta men ibland innan utställning och om de rullat på altanen eller något, eller om de fäller mycket.

Anmäl
2009-10-15 00:18 #2 av: sleepycat

Vad bra!

Kommer ni att ställa ut i Bromma till Helgen?

Hälsningar

/Jan

Anmäl
2009-10-15 01:07 #3 av: AnnaKarin

Handdukstvätt är perfekt på korthårskatter. Jag brukar ta ett par droppar schampoo i när jag tvättar av dem inför utställning

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2009-10-15 09:34 #4 av: sleepycat

Det skall jag testa!

//Jan

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.