Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Allmänt kattprat Avel Uppfödning och genetik Fototrådar Färger och mönster Kattungar Medlemspresentationer OT Omplaceringar Planerade och väntade kullar Roligt Till salu Utställningar iFokus
OT

Boktips

2009-09-30 11:41 #0 av: AnnaKarin

Ylva Stockelbergs nya bok "Din innekatt - skötsel och aktivering" har nyligen kommit ut. Som vanligt innehåller Ylvas bok många vackra bilder av Eivor Rasehorn, i denna bok dessutom burmillabilder :-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2009-09-30 21:11 #1 av: Palombiens

Det är Kees och Spira som har fått leka framför Eivors kamera Glad

Anmäl
2009-10-14 23:54 #2 av: sleepycat

Tack för tips Anna-Karin!

Har läst de flesta av Ylvas böcker och de är bra.

Hälsning

//Jan

Anmäl
2010-09-01 14:52 #3 av: [Cinnis]

Jag har just stött ihop med Ylva Stockelberg på min arbetsplats och bläddrat i hennes nästa nya bok som är en barnbok denna gång.

Den heter "Katter för kiddies" och är en bok för läsålder 9-12 år.

Den här boken tycker jag att ni som är uppfödare skulle kunna rekommendera till en barnfamilj som köper katt. Här kan barnen på ett lättillgängligt sätt själva ta reda på vad katten vill säga och vad svansens rörelser betyder.
Lagom stort häfte och finstämda teckningar.

Anmäl
2010-09-01 23:28 #4 av: Palombiens

Vilket bra tips! Det är aktuellt för oss redan för den här kullen faktiskt. Två tjejer på 9 och 10 år i familjen.

Anmäl
2010-09-02 00:55 #5 av: AnnaKarin

Jag tror att alla kattklubbar har fått erbjudande om ett ex av boken mot att vi recenserar den i klubbtidningar/hemsidor.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.