Annons:
Etikettot
Läst 1110 ggr
AnnaKarin
11/30/08, 10:10 PM

Kakbak i ett Burmillaägt hem

Kakbak i Segersta.
Plockar fram mjöl och socker samt en Burmilla ur skåpet. Öppnar kylen tar fram margarin och en Burmilla. Häller ingredienserna i assistenten och knäpper på den. Lyfter ner en Burmilla. Lägger papper på plåtarna. Lyfter ner en Burmilla. Lägger kakdegen på en tallrik och sätter in den i kylskåpet och knuffar ner en Burmilla. Knuffar ner Burmillan en gång till samt lägger i ingredienser till kakdeg nr 2 och kör igång maskinen. Knuffar ner en Burmilla. Stoppar in allt i skåpen förutom Burmillan som plockas fram ur ett skåp och släpps ner på golvet. Går ut och svalkar mig och tar tre djupa andetag. Går in och plockar bort Burmillan från bakplåtarna. Bakar ut kakdeg nr 1 och slänger Burmillan i golvet med en bestämd men än så länge återhållen rörelse. Knuffar ner kräket jag menar Burmillan från plåtarna och lägger på kakorna och sätter in plåt nr 1 i ugnen. Slänger Burmillan tvärs över golvet och tar fram deg nr 2 som ska skivas. Lyfter bort Burmillan som slickar på kniven, sköljer kniven, knuffar ner kräket och fortsätter skiva degen.
Jag behöver väl inte berätta vad som hände när jag sedan tog fram lövbiffen till middagen…….. gissa vilken katt som satt instängd medans vi åt?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Palombiens
12/1/08, 8:13 PM
#1

Hehe, det är verkligen intressant det där hur de plötsligt kan dyka upp inuti skåp som man öppnar.

monica-t
12/2/08, 11:19 AM
#2

Nähä, för så gör ju inte burmillor. De sitter alltid snällt stilla och tittar på. Eller? Skrattande

nosicats
12/2/08, 9:14 PM
#3

Jag skrattar igenkännande Skrattande Du kunde inte beskriva det bättre.

Upp till toppen
Annons: