Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 743 ggr
Brittannicas
2008-06-04 00:11

Trist nyhet från Linköping....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en jättetråkig nyhet som vi ännu inte vet slutet på…..Einstein var bara hemma hos oss i en vecka….sedan klämde han sig ut genom badrumsfönstret när vi inte var hemma i fredags 30/5. Sedan dess har vi inte sett eller hört något ifrån honom!! Nu börjar jag att undra hur länge en katt kan ligga och trycka i värmen utan att torka ut och dö….Vi vet inte var vi ska börja leta….Ingen har sett röken av honom. Jag har kontaktat polis och djurhem, satt lappar i hela området, lämnat foto och uppgifter på våra båda djursjukhus, imorgon kommer en annons ut i vår lokaltidning. Men det känns mer och mer hopplöst ju längre tiden går.

Jag ber er alla andra att hålla tummarna för att han kommer hem!

Jag lämnar rapport om det händer något.

Jeanette

Annons:
AnnaKarin
2008-06-04 00:27
#1

Här håller vi tummar och tassar för att killen snart är hemma igen. Kram!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
2008-06-04 00:45
#2

Jag hoppas verkligen att ni hör något snart.

Nu vet jag inte riktigt hur ni bor men har ni kollat gemensamma utrymmen som källare, förråd m.m.? Det kan ju vara någon granne som öppnat och så har han slunkit in av nyfikenhet utan att någon märkt något.

Även om han skulle vara instängd så kan de klara sig ganska länge. Min bror råkade låsa in en katt i en stor förrådsbyggnad som min familj har och den var där i en vecka innan kattens familj kom på att han var där efter att de sett en skugga i fönstret. Det finns inget rinnande vatten där men katten klarade sig ändå.

Tumhållning!

Brittannicas
2008-06-04 00:55
#3

Vi har inget trapphus. Det är rakt ut på gården, trappan ligger utanpå huset. Inget bra när man har nyfikna katter. Jag vet bara att en grannes katt som brukar komma hem på nätterna inte gjorde det den natten. Kanske han vaktade efter att ha jagat iväg Einstein?Man önskar att grannkatterna kunde prata……

Palombiens
2008-06-04 01:00
#4

Och ni har inga små skjul på gårdarna då där han kan ha klämt sig in? Eller garagelängor?

Anki12
2008-06-04 01:32
#5

Håller tummarna för att allt ska bli bra. Kram Anki

nosicats
2008-06-04 22:44
#6

Hoppas han kommer hem igen. Jag skickar ett nummer till dig om det kan vara till hjälp. Hoppas det ordnar sig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: