Annons:
Etiketttill-salu
Läst 1528 ggr
ParaKiss
2008-05-26 11:31

Djurhem i Bollnäs

 

Hejsan!

Jag letar efter snälla seriösa djurvänner som vill hjälpa till att bygga upp ett djurhem tillsammans här i Bollnäs. Det är frivilligt och ideellt.

Vi börjar då med en liten skala för att sedan bygga oss sakta men säkert uppåt så att vi blir större. Eftersom djurskyddet redan finns här i staden så tänkte jag att vi kan börja med smådjur (ej katt eller hund). Så som gnagare, kaniner, reptil, fisk, fågel, osv. Och sedan bygga oss uppåt.

Mitt mål är att ha ett stort djurhem där vi är flera som hjälps åt tillsammans
för att hjälpa de hemlösa djuren, och djuren som behöver akut nya hem pga. tidigare ägaren på något sätt inte kan ha sin vän kvar.

Mitt mål är att kunna hjälpa alla slags djur. Från en liten tam mus till en häst.

Flera mål finns!

Största målet är såklart att se till att djuren mår bra och får lyckliga slut! Och att de slutar hanteras som saker.

Men, vi måste ju börja någon stans för att hjälpa våra vänner!

Och jag tänkte då vi som vill ställa upp och hjälpa till på något sätt, samlas någonstans för ett litet möte där vi träffas & diskuterar!
Så ni som vill hjälpa till på något sätt och vara med på det här så anmäl er till mig genom att mejla mig med ditt namn, mejl adress & ev. MSN adress, ev. även mobil nummer & gärna liten presentation om dig själv så ska vi sedan tillsammans bestämma tid och datum för det första mötet för att diskutera det hela! Berätta också gärna lite tider och dagar du är ledig som du kan vara med på mötet. Jag ska försöka och pricka in så att vi kan träffas när alla eller de flesta kan komma och vara med!

All slags hjälp är välkommen och det här är seriöst och vill också att du med är seriös!

Min e-mail/msn: Anniiie86a@hotmail.com

mvh Annie  i Bollnäs!

PS: Vi har nu kommit fram till ett datum och tid för det första mötet i djurhemmet. Och jag hoppas att alla kan då komma eller på något sätt kan göra så att du/ni kommer iväg någon timme! Det vore bra om alla kunde komma då. Så att vi får träffas.

Datum & Tid: Lördagen den 31a Maj, Klockan 18.00 i Bollnäs (Hos mig).
Adress och vägbeskrivning kan du få om du behöver och tänker komma.
Om du planerar att komma eller ej får du gärna säga till om så att jag vet hur många vi blir. Kommer även att bjuda på fika. Bra att ta med sig är penna & block/papper ifall du vill skriva ner uppgifter eller information som kan dyka upp. obs: Pälsdjur finns i hemmet.

Det vi kommer först göra är att träffas, lära känna varann & prata.
Vi kommer sedan börja att diskutera lite hur vi ska göra och gå till vägar. Ta upp frågor och förslag. Vi kommer även diskutera om lokal, tillstånd, regler, lagar, ekonomi, namn till djurhemmet, hemsida, och mycket mera. Men vi tar lite först. Och sedan så tar vi lite då och då. Vi ska se till att få en bra grund först och sedan utvecklas. Så att det blir bra =)

Mitt förslag som jag gärna vill säga nu direkt är att börja med smådjur först (ej katt eller hund) Så som kaniner, marsvin, hamster, råttor, osv. Även ev. reptiler, fåglar, fiskar. mm. Och sedan utveckla oss till flera arter. Men det är något vi kommer att diskutera på mötet med.

Om du har tips, frågor, föslag, eller något du vill ta upp. Tips är att skriva ner allt på ett papper och sedan ta upp på mötet. Om det är något du undrar över annat eller snabbt vill få svar på något så är det bara att mejla mig. (Har dock tel. fobi)

Då vi är seriös så vill vi också att du är seriös med att öppna djurhemmet. Och vill kunna lita på dig. DS.

Annons:
ParaKiss
2008-05-28 14:57
#1

Jag kommer numera att lägga den mesta informationen ang. djurhemmet som kommer att startas här i Bollnäs i forumet mitt http://www.djur.forum24.se/ Om ni vill veta mera om vad som sker och händer. Och hur det går med uppstartandet om djurhemmet. Och information om de djur som kan komma in får hålla koll där i forumet. Då det annars blir mkt att hålla reda vart på flera ställen man ska skriva och berätta om vad som sker. Är då lättast för de som är intresserad om vad som sker kan kolla där. Kanske kommer troligen att skriva här med då och då. men det mesta kommer alltså hamna där i forumet. kommer även sedan startas upp en hemsida. Men det kommer bli senare.

ParaKiss
2008-06-02 15:42
#2

Mötet gick jätte bra härom kvällen! Om ni vill läsa mera om hur det gick på mötet så kan ni läsa om de här inne: http://www.djur.forum24.se/

Nästa möte är den: 9 Juni 2008 Kl: 18.30 Hos mig här i Bollnäs!

Hoppas på att flera vill haka på detta och komma på nästa möte.

Upp till toppen
Annons: