Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 849 ggr
Brittannicas
1/30/08, 11:52 PM

Tokiga Burmillor. I varje fall en...

Jag bara kände att jag var tvungen att berätta vad som hände alldeles nyss.

Jag sitter framför tv:n i lugn och ro med Katxina i knät halvsovandes.Då börjar reklamen för Burger King. Det sitter en ekorre i ett träd. Katxina blir alldeles stel och gör ett utfall mot teven!! HON VILLE HA DEN EKORREN!!

Ja, så tossig är i alla fall en av mina Burmillor! Hon tittar faktiskt ganska mycket på TV.

Jeanette

Annons:
Palombiens
1/31/08, 9:31 PM
#1

Haha, vilken tokfia. Jag tror att hela kullen fick se på dvd:n The Birds när de var små så kanske är det därifrån tv-intresset kommer.

Apropå ekorrar så har vi en kattleksak som är som en liten mjukisekorre med yvig svans. Spira tycker att det är väldigt viktigt att den ligger i vår säng. Flyttar vi den dröjer det inte länge förrän den är tillbaks där!

Brittannicas
1/31/08, 11:50 PM
#2

Ha, ha det låter som ett kattungesubstitut?

Här hemma har min äldsta britthona Mitzi en rosa liten "mjukisboll". Rätt vad det är så kommer hon med den i munnen och gallskriker!

Hon började med det när hon hade sin första kull. Det låterungefär som: Kom nu ungar! Mamma har fixat mat!"

Jag trodde att hon skulle sluta när ungarna hade flyttat, men inte det nej.

Hon kommer rätt vad det är fortfarande och hon har inte haft bebisar på 2 år!

Jag vet även att en av hennes kattungar gjorde likadant när hon hade ungar.

Jag undrar när man ska lära sig att förstå hur våra djur funkar!

Man har i varje fall aldrig tråkigt tillsammans med dom!

Palombiens
2/3/08, 5:24 PM
#3

När Zanny löper springer hon med en råtta i munnen och ropar efter att det ska komma kattungar. Som att hon kommer med mat till dem.

Upp till toppen
Annons: