Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1345 ggr
Lina-BML
2011-04-28 19:33

Vilken försäkring har ni?

Som rubriken lyder; vilken försäkring har ni och känner ni er nöjda med den?

Vi har alltid haft Agria på hundarna och jag har varit nöjd med dem. Visserligen är de ju dyrare än vissa andra bolag, men vid ersättning har allt funkat som det ska och jag tycker att försäkringen har täckt in det jag önskar med relativt låg självrisk. Nu när hundarna är över sju år, så går det ju inte heller att försäkra om i annat bolag. Det gäller även katt har jag förstått.

Annons:
AnnaKarin
2011-04-28 20:55
#1

Jag har haft Agria men lessnade på alla tilläggsförsäkringar som i slutänden gjorde försäkringen väldigt dyr. Har Folksam nu och är nöjd.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
2011-04-28 21:35
#2

Jag har Agria på LeeLoo, och där har det inte vart några problem med ersättningar och sånt.

Hade även det på Milla, och där var det inte heller några problem… Förens hon gick bort. Försäkringen täckte alla kostnader och så, med vet. vården… Men jag fick inte tillbaka några pengar på försäkringspremien (som de sa till mig), detta pga att man betalar ett år i förväg och går det "för lång tid" på försäkringsåret för får man inte tillbaka nått…

Jag kollade sen (efter millas bortgång) lite snabbt på andra försäkringsbolag, till LeeLoo. Men jag gillar ersättningsnivån, och självriksnivåerna som Agria har…

Får jag fråga hur mkt ni, burmillaägare, betalar för era?
(jag antar att de är dyrare än huskatter!?!)

Vad ingår i era försäkringar?
Bara på ett ungefär… tex, medicin, komplikationer vid avel osv?

Lina, Jag tror att Agria har (eller hade) att man kunde försäkra katter som är äldre än 7 år, men då krävs "frisk-intyg" från veterinär…
Och jag har för mig man då inte kan sätta den högsta ersättningen på dem…

CallaMej
2011-04-29 12:49
#3

Jag har Agria Vet.vård + Avelstillägg och betalar 559 kr/år per (ras-)katt  (som uppfödare har man ganska bra rabatt). Avelstillägget kostar ca en 100-lapp….

Vet.vård 25.000 kr med en självrisk på 2100 kr + 25% rörlig självrisk.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
2011-04-29 17:36
#4

Har också Agria veterinärvård plus avelstillägg. Ungefär samma nivåer som Danielle. Avelstillägget är rätt billigt tycker jag. Vi har dessutom tillräckligt många katter för att samla alla i en uppfödarförsäkring, vilket ger ännu mer rabatt. Så per katt betalar vi nog något mindre än Danielle.

Jag är nöjd. Har fått ut när det varit saker som man ska få ut för. En gång hade vi missat avelstillägget på en katt, det var mindre kul men vårt eget fel.

Vi har inga andra tilläggsförsäkringar och jag vet inte vilka vi egentligen skulle ha behov av.

cajzzza
2011-04-29 18:15
#5

Är avelstillägget nått ni bara har på honorna, eller har ni det även på hanarna?

Vad krävs för att få uppfödareförsäkring?
(tänker på royal cainin, som har uppfödarrabatt. Fast det krävs inte att man är uppfödare, utan det "räcker" med att man har 3 katter… lite inofficiellt och mellan raderna)

CallaMej
2011-04-29 19:56
#6

# registrerat stamnamn…

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
cajzzza
2011-04-29 20:57
#7

Tack #6 för svaret Skrattande

Palombiens
2011-04-30 22:18
#8

Hos Agria är det väl ett visst antal katter för uppfödarförsäkringen?

Vi har avel på både honor och hanar. Kees har vi inte avel på längre men honorna som inte är i avel längre har vi kvar det på ett tag, för att slippa teckna separata dolda fel-försäkringar på sålda kattungar.

Upp till toppen
Annons: