Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1080 ggr
Lina-BML
5/2/11, 8:41 PM

Hur började era burmillaliv?

Vi är ju ett par stycken som väntar på kattunge och ni på forumet har ju varit med sedan "vår allra första början". Men hur började det för er andra? Hur upptäckte ni rasen och vad blev det för burmilla som först flyttade hem till er? Har det kommit fler sen dess?

Jag tror att jag har rätt bra koll på nuläget hos de flesta av er som skriver här, men jag vet desto mindre om bakgrunden. Vore jätteintressant om ni ville dela med er av lite av er historia! Glad

Annons:
AnnaKarin
5/2/11, 10:09 PM
#1

Jag såg en bild i Våra Katter och tyckte att det var en härligt fin katt. Hade tanken i bakhuvudet ett tag så att den fick mogna fram. Ringde till Glorias uppfödare, som jag hittade på nätet, men de hade inga kattungar på G men visste en som hade. Jag ringde upp, det fanns ebn kull på sju ungar varav några var tingade. Jag fick bilder på mailen och fastnade för Fia (Starstone's Zassa).

I samband med att hon fick en kull på 7, varav två överlevde, så kastrerades hon. Jag hade då även importerat Karamba från Mallorca. Karambas första kull blev fyra honor (varav en är Glorias mamma), den andra kullen blev sju ungar som dog inom de första tio dagarna. Fia gick väldigt bra på utställning men tyvärr smet hon ut sen en av våra gäster inte stängt dörren. Några timmar senare blev hon överkörd av en lastbil och dog, som tur var, på en gång. Karamba fick fel på levern, troligen en tumör, och fick somna in. Nu har jag Gloria som är kastrat och inte haft någon kull.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
5/2/11, 10:34 PM
#2

Tack för din historia Anna-Karin. Vad ledsamt att läsa om Fia och Karamba Rynkar på näsan Ibland tar livet fullkomligt obegripliga vändningar. Vet du vad som orsakade att hela kullen gick bort?

Förstår att det känns tråkigt att Gloria inte fick någon kull, särskilt när du haft otur med flera burmillor. Tur iaf att hon verkar vara en fantastisk, social och frisk (förutom dessa tillfälliga komplikationer) katt som ger mkt till sin ägare Kyss

Om det kommer någon mer burmilla inflyttandes till dig framöver ska jag genuint hålla mina tummar för att den kan hjälpa till att föra aveln framåt!

AnnaKarin
5/2/11, 10:58 PM
#3

#2 Tack!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: