Annons:
Etikettkattungar
Läst 3357 ggr
Guzinitsa
2011-05-15 20:48

Guzie har blivit mamma!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag trodde det adrig skulle inträffa, men så fick jag sona med en nattsömn för mina tvivel…Tungan ute

Nu har kullen vi längtat efter så länge äntligen kommit!!

Det blev två granna pojkar (tror vi, erfarenheten är inte så stor…) och man kan ju milt sagt beskriva det som att vi blev överraskade!!!

Båda grabbarna verkar nämligen vara Golden… och det tar ju färgbestämningens djungel till helt nya, oanade höjder!! Tyckte det skulle bli besvärligt ändå att se skillnad på lila/blå/svart/brun/röd i silvertappning - men hur i alla världen bär man sig åt när det är Golden????

Nåja, vi tar det hela med ro, och njuter av friden i bolådan - Guzie är underbart söt och harmonisk som mamma! Längtar redan efter nästa kull…

Här kommer lite bilder på bebisar som är en halv dag gamla:

NJUT alla Burmilla-älskare!
/Sandra

Annons:
Lina-BML
2011-05-15 21:13
#1

GRATTIS Sandra och Guzie! Åh så mysigt att de är här nu, små hallontassarna Kyss Och vad märkligt med färgerna, det är verkligen en djungel. LOVA att uppdatera med bilder ofta. Och givetvis blir det ännu lite tätare besök på er hemsida. Grattis igen! Supersöt bild Skrattande

AnnaKarin
2011-05-15 21:53
#2

Grattis till kullen!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

AnnaKarin
2011-05-15 21:58
#3

Jag är jättedålig på det där md golden men jag har för att Niklas bär på golden iallafall.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
2011-05-15 22:04
#4

Sötnosar!!!

Stort GRATTIS till er!!!!

CallaMej
2011-05-16 14:05
#5

Stort grattis till GuldGossarna! Vad blir det för namn tro? Guld som tema??

Jag hade döpt dom till GOLDEN GATE och GOLDEN GLOBE Skrattande eller kanske efter äppelsorten GOLDEN DELICIOUS? Flört

Som sagt…håll oss uppdaterade!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Guzinitsa
2011-05-16 22:43
#6

Hmm, hmm…. Här är det inte lätt att uttala sig… FörvånadEller ja, uttala sig kan man väl, men det verkar som om man kan bli tvungen att äta upp det man skriver…..Skäms

Nu börjar nämligen våra grabbar få lite mer vitt/silver i sin päls. Vad betyder det? Silver utan burmamaskning? Eller diskret Golden?

Jag misstänker att turena kan bli ganska många innan det är dags för slutgiltigt besked!! Känns skönt att man fortfarande dock är säker på det viktigaste - underbart vackra katter med en fantastiskt osjälvisk mamma!!!!

Jag kommer nog orera vidare om detta framöver….Flört

Annons:
AnnaKarin
2011-05-17 08:49
#7

De kan födas väldigt mörka och ljusna upp med tiden.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kustens
2011-05-17 21:55
#8

Stort grattis! Blir spännande att se utvecklingen på kattungarna.

Och tänk att värdlens bästa Il Divo har blivit morfar!!

Palombiens
2011-05-18 10:04
#9

Grattis till kullen!

Den första kattungen som föddes i vår första kull kom ut kolsvart. Minns att jag ringde till Anna-Karin och berättade det :) Det är S*Palombiens A Tignass, som Lina lagt ut bilder på här. Han är svartsilvershaded.

Lina-BML
2011-06-18 08:45
#10

Hej Sandra!

Ville bara skriva att jag tittar in på din blogg ETT ANTAL ggr per vecka och att kattungarna är bedårande…

Denna bild var så himla charmig
http://www.guzie.se/guzie.se/Nyhetsblogg/Poster/2011/6/17_En_vecka_fylld_av_sota_ogonblick…._files/201106172296.jpg

Lutar det fortfarande mot att de blir golden eller hur har de utvecklats?

Lina-BML
2011-07-08 19:46
#11

Sandra, var är du?! Skrattande Hur går det med de små? Jag kollar ofta in bloggen och alla fina bilder. Är de färgbestämda än? Har du hittat hem åt dem? Några "arbetsnamn" och kanske t o m redan "söndagsnamn" till stamtavlan??

Guzinitsa
2011-07-11 07:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej Lina!

Tja, vad svarar man på det? Det är väl eg inte rättvist att säga att jag är så upptagen att jag inte hinner med mig, men av någon anledning "ska jag bara mysa med bebisarna lite" och sedan är hela kvällen borta…. Flört Konstigt va?

Håller bloggen uppdaterad någon gång i veckan, med ett nödrop…

Hoppas kunna spika färgerna till helgen med Barbros hjälp, men jag lutar själv åt att det är goldenshaded som gäller, med antingen svart- brun- choklad… Elle, belle bi….

Pojkarna heter Agistri och Akumal, och den ena är såld. (Vi hade 2 köpare, men en backade efter förändrade jobbomständigheter) Idag får jag reda på vilken av dem!

Lägger in en bild på Agistri, hans trampdyna för mig lite fundersam. Kommer den bli helbrun? Eller är de rosa partierna en indikator på lila?

Guzinitsa
2011-07-11 07:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hmm… var inte tillräckligt teknisk för att klara 2 bilder….Skäms Här kommer fossingen:

Annons:
Lina-BML
2011-07-11 17:47
#14

Förstår ju att det går åt MYCKET tid till gos… Flört De är himlans söta…! Berätta hur det går med färgbestämningen är du snäll. Ska bli spännande att höra!

Palombiens
2011-07-15 13:36
#15

I dag har jag varit och gosat med sötnosarna! Supercharmiga killar. Och första goldenburmillorna jag sett i verkligheten.

Lina-BML
2011-07-15 16:30
#16

Men vad mysigt Annika… lite avis blir man ju allt… Kyss och de var alltså golden! Väntar på mer specifikation framöver.

Guzinitsa
2011-07-15 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Härligt att veta till slut!! Annars brukar man ju säga att kattguld bara ser ut som guld…..Skrattande men just våra pojkar var alltså lika mycket guld som de såg ut!! Brungoldenshaded, för att vara lite mer exakt.

Speciellt duktiga på teknik är de dock inte, Agistri försöker hjäl¨óa ´åmig att skr+iva dettainlägg,mendet blir66 me6 bara åströööööö''''''''''''', hm vi ¨får ta bort honom från tan

genterna. Blir mest bara strul när han hjälper till!
Fa

st de där reå+klamgreåjerna som loppppppppppää dinglar i kanten är ju roliga att jaga….. Skrattande

Jag tror jag ger upp! Går inte ha honom i knät när jag skriver, och då smäller nog han högst!!!

Vi avslutar med lite kattnärvaro istället!

Guzinitsa
2011-07-15 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Aqumal är också stilig, han måste ju också få vara med!!

Kanske en kille som du skulle vilja ha hemma hos dig? Flört Än så länge är han tillgänglig….

AnnaKarin
2011-07-15 23:07
#19

Kyss Vad söta de är!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-07-16 09:58
#20

Supersöta minst sagt… Kyss Och fantastiskt att intresset för datorer och teknik finns redan i denna ålder. Måste vara ena extra intelligenta kattungar det där! Flört hihi!

Annons:
cajzzza
2011-07-16 11:41
#21

Dom är super söta!!!

Kul att de verkligen var/är golden.
Nu när det gått igenom att golden får ställas ut…

Som Lina skrev, man blir allt lite avis…
Önskar man bodde närmre så man kunde få lite gos…

Guzinitsa
2011-07-17 23:02
#22

Mmm… grabbarna är duktiga på teknik, men matte har en del att lära sig…Skäms

Men nu har jag svettats tillräckligt länge över dessa klipp, så nu kan jag lika gärna lägga ut det oxå… Filmen är inte speciellt proffsig, men våra killar bjuder på graciösa delfinskull -en sevärdhet i sig!! Skrattande

Mycket nöje!

Lina-BML
2011-07-18 09:19
#23

Jag tror jag dör… sååå himla gulliga! Och videon var jättefin! Bra ljus, skärpa och ett fantastiskt motiv ;)

AnnaKarin
2011-07-18 10:49
#24

Sötnosarna!!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
2011-07-18 13:16
#25

Nu blev man ju ännu mer "burmilla-sjuk"
Tror jag måste sjukskriva mig och bara vara hemma å kolla på detta klipp…!

Guzinitsa
2011-07-21 14:07
#26

Nja, så bra vet jag inte om det är…Flört Men då har jag förstås tillgång till originalen….Skrattande Men tack för alla vänliga ord och tankar!!

Upp till toppen
Annons: