Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2647 ggr
CallaMej
2011-05-18 20:51

PeeWee EcoTop!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi är väl många som älskar PeeWee Flört och ÄNTLIGEN har det kommit en PeeWee låda med huv; PeeWee EcoTop! Skrattande

Första leveransen går tydligen till grossisten nästa vecka, sen är det upp till butikerna när de beställer dessa.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Lina-BML
2011-05-18 23:10
#1

Vad bra! Men vad är det som är så bra med den då, jag som inte haft en kattoalett på sisådär tio år… jag behöver ju framtida tips. Kanske vore något för uppfödare att skicka med sina kattungar till de nya hemmen förresten?! Istället för en liten snuttefilt eller så OskyldigFlört hehee!

CallaMej
2011-05-19 08:09
#2

Jag föredrar pellets, istället för att få sand i hela huset. Enklare underhåll och luktar fräschare också. PeeWee-lådan är i två lager; så allt kiss åker igenom till den undre lådan med lite pellets som blir till "sågspån". Så den dagliga rengöringen är bara att ta bort bajset. I den undre lådan lägger jag en engångspåse för kattlådor och då är det bara att knyta ihop och slänga den ca en gång i veckan.

Negativt med pellets är att den inte "kapslar in" bajslukten lika bra…och då är en låda med huv bättre tror jag! Och det är det som kommit nu!

Frågar du en katt dock…så föredras säkerligen sand.Flört Men min Ragdoll har redan från uppfödaren bara varit van vid pellets och min Burmilla…vet inte vad hon var van vid hos uppfödaren - men pellets har fungerat kanon från början sedan hon kom till oss som ungkatt.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
2011-05-19 20:40
#3

Aha, intressant. Det finns verkligen en uppsjö av olika produkter för våra kära husdjur. Denna verkar ju bra. Tål att funderas på tills det blir dags för inköp…

AnnaKarin
2011-05-19 20:46
#4

Äntligen!! Jag tycker att det är toppen med Pellets men tyvärr så tycker inte Gloria det. Hade det åt henne första två ren men då protesterar hon genom att använda husses säng som kattlåda.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
2011-05-19 22:39
#5

En grej till som är ett stort plus; det går att spola ner i toaletten. Sand är ju klumpbildande så det är väl inte så smart att lägga det i toan, pellets löser ju bara upp sig Glad

Fräschare, smidigare och lättare rengöring med PeeWee (kanske skulle få provision hos PeeWee nu?! Flört )

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
2011-05-20 09:09
#6

Det är inte att rekommendera att tömma hela lådan i toaletten, sågspån kan lätt bli stopp i avloppet, men det man plockar upp dagligen är inga problem att spola ner. Jag brukar ha lite pellets i den undre lådan också så att det suger upp det första kisset som kommer ner. Allra bekvämast kan man vara och ha plast i i den undre lådan, bara att knyta ihop och slänga ett par gånger i veckan. Det finns speciella plastpåsar för kattlådor. Jag saknar mina peeweelådor. Enkelt, bekvämt, billigt och man slapp släpa hem tunga sandsäckar. Till 2-3 katter använde jag 2 säckar eldningspellets och de räckte ungefär 3 månader har jag för mig. 69 kr säcken.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Lina-BML
2011-05-20 09:20
#7

Låter onekligen bra, och billigt. Bara att hoppas att man får en katt som accepterar det då. Ska kika i våra djuräffarer här och se om de kommit in framöver.

Danielle, du MÅSTE ju bara få en gratislåda nu efter all fin PeeWee-reklam här tycker jag! Flört

cajzzza
2011-05-21 19:46
#8

Vilken typ av pellets använder ni?
Och var köper ni den?

Min syster använder nämligen havrepellets till sina hästar, och jag har funderat på om jag ska låna lite från henne och testa det på LeeLoo…

Och det låter som havrepellets har samma funktion som ni beskriver…

AnnaKarin
2011-05-21 22:28
#9

Jag köpte bränslepellets 6 mm stora på Granngården.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-07-27 21:38
#10

Någon som hunnit prova den nya peewee? Såg den i vår lokala djuraffär för 395 kr

Palombiens
2011-07-30 17:08
#11

Nej, men vi ska köpa en låda till så jag surfade lite häromdagen och läste att den har ganska tunn plast och kan upplevas som ranglig. Så vi kör nog på en med hög kant och fixar en bänk som den kan vara under. Ska känna på den nya i butik först iallafall, den kanske inte alls är så :)

Lina-BML
2011-08-01 10:36
#12

Jag har nu köpt en med huv. Har inte så mkt att jämföra med iofs och ännu ingen katt som går på lådan men… Flört Jag hoppas att lille Rudolf kommer godkänna den tillsist. Återkommer!

Lina-BML
2011-08-06 23:30
#13

Nu funkar PeeWee utan problem här hemma! Fantastiskt att den inte medför någon dålig lukt alls, bara goda sågspån :)

Annons:
cajzzza
2011-08-07 09:56
#14

Så ni kör nu bara med pellets (ingen sand)?

Lina-BML
2011-08-07 10:44
#15

Ja nu har all sand runnit igenom sedan några dagar tillbaka, så det gick automatiskt och smidigt :) Jag har en nästan full pussi compakt som du kan få om du vill!

Upp till toppen
Annons: