Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1088 ggr
Lina-BML
6/5/11, 9:29 PM

Burmilla i Kattliv

Jag har precis köpt mig ett exemplar av nya Kattliv. Det är nämligen burmillaspecial med Palombiens Skrattande Många bilder på katterna fick mig att köpa på stört. Det blir perfekt kvällslektyr det! Kul Annika!

Annons:
CallaMej
6/6/11, 12:53 PM
#1

Jag prenumererar på Kattliv så jag har sett artikeln, bara väntat på att Annika skulle lägga upp det som en artikel här på forumet också! =o)

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
6/6/11, 1:04 PM
#2

Ja det vore ju en bra idé Danielle!

Det var ju inga direkta nyheter om burmilla, men bra för den som inte känner till rasen. Bilderna och det som riktade sig direkt åt Annika var roligt att läsa tycker jag! Och vad fin Paduan var på sin bild. Jag tyckte hon påminde om mor på den Glad

AnnaKarin
6/6/11, 3:25 PM
#3

Bra idé att lägga upp artikrln här men det är väl tveksamt om Kattliv tillåter det. Vi får väl fråga lite längre fram, kanske när nästa nummer av tidningen kommer ut.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
6/6/11, 4:39 PM
#4

Lina: Det är ju jättebra att du känner igen dig i artikeln om rasen. Artikelförfattaren fick ihop det utifrån en beskrivning som jag gav på telefon. Hon gjorde det bra tycker jag.

Ni får ursäkta Zannys kaninöron på bilden med mig. Hon är verkligen inte fotogenique den kissen.

CallaMej
6/6/11, 7:02 PM
#5

#3 sant…tänkte bara på en annan artikel som jag har för mig funnits här på forumet (elle rnågt annat) och där skrev man källan bara. Men som sagt det får väl bli när nästa nr finns ute!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

cajzzza
6/8/11, 8:35 PM
#6

Nu har även jag köpt och läst tidningen… Kul läsning, och bra med en översättning av standarden (i förkortad version).

Och särskilt kul med alla bilder, på sötnosarna!!! Och Paduan som blivit så stor…!

Men, jag kikade på deras förteckning över kattuppfödare (ganska långt bak i tidningen). Tråkigt att de hade med så få burmilla uppfödare, när de väl hade burmilla-special…

Så nu får ni burmillauppfödare skicka in till dem och säga att ni oxå finns… :)

Annons:
AnnaKarin
6/8/11, 10:59 PM
#7

Jag har stått där förr men minns inte om det var på devon eller burmilla. Man fick stå med gratis om man delade ut ett ex av tidningen samt prenumerationserbjudande till kattungeköpare. Dock fick man bara stå på en ras gratis.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
6/9/11, 10:13 AM
#8

Ja jag har för mig att man säger till och så gäller det en begränsad period mot att man delar ut något. Jag har inte stått med på länge eftersom jag glömt bort det men nu kom jag precis innan tryck ihåg att be redaktören att lägga in mig eftersom artikeln är med.

Vi får hoppas att de som är intresserade av rasen Googlar eller kontaktar mig så att jag kan tipsa om fler.

cajzzza
6/9/11, 6:22 PM
#9

#8, du finns med i registret. Och ditt namn, stamnamn och hemsida är med i artikeln….

Så du kanske får fler intressenter till kullen i höst… Och även då kan tipsa om de andra som finns… :)

På tal om artikeln, visade den för min mamma nyss… å då tyckte hon att de var söta och att de inte hade alls så stora ögon som hon tyckt innan (tänker på en bild på agda, med hennes stora fina ögon)

Upp till toppen
Annons: