Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2708 ggr
Lina-BML
2011-07-31 22:05

Baheras WB Rudolf flyttar hem till mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk, efter låååång väntan så är det äntligen en liten kattunge på väg hem till mig Skrattande

Jag har ju väntat på en kattunge efter Vera och det var så ledsamt att det inte blev någon kull denna gång. Vi får dock se vad framtiden har att komma med. Vera är fortfarande en stor favorit hos mig.

Hur som helst så visade det sig att Cajzzzas Ruben hade en gullig brorsa med fantastiskt temperament som gärna ville flytta hem till oss. På tisdag kommer han om allt går enligt plan! Jag är så glad och förväntansfull!

Jag hade bestämt mig sedan tidigare att inte shoppas så mkt grejer, men… det är svårt! Flört Lite har det allt blivit och min dotter Malva har gjort leksaker. I en annan tråd så tipsade AnnaKarin om en engelsk site. Där beställde jag såväl foder som transportbur, klöspelare och kattsäng till fantastiskt bra pris! Tack för tipset.

Rudolf är nu fyra månader. Förbered er på massa bilder framöver…

Annons:
AnnaKarin
2011-07-31 22:38
#1

Grattis,vilket snyggo!! Det där med en massa bilder låter bra, se nu till att det blir så också;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-07-31 23:11
#2

Tack AnnaKarin! Jag älskar bilder och gillar att fota, så det kan jag nästan garantera!

cajzzza
2011-08-01 09:46
#3

Det är så kul att du (och Malva) nu äntligen ska få en kisse!
Är så glad för er skull!

Och det är ju lite skoj att ni har brorsan till min!!

sleepycat
2011-08-01 13:35
#4

Så fin. Vilken profil.

Lycka till med allt! Cool

//Jan

Guzinitsa
2011-08-01 13:53
#5

Stort grattis!!

Märkligt att tiden går så långsamt när man väntar på kattungar… och så rasande fort när det är man själv som ska sälja dem!!

Önskar er ett långt o lyckligt liv tillsammans!

/Sandra och pälstottarna

Lina-BML
2011-08-01 16:59
#6

Tack allesammans! Jan, din Oki blir ju morbror åt den här kullen. Det är Marike som är mamma Glad

Profilbilden av honom är jättefin. Jag har dock fått veta att han är mer trevlig än vacker. Det måste ju dock bara betyda att han är otrooooligt trevlig, eller?? Flört Jag tycker oxå att han är fin! Ska bli så kul att träffa honom imorgon!

Och visst är det kul att vi har brorsor Cajzzza! Håller verkligen med.

Annons:
Lina-BML
2011-08-02 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så nu är han då hemma, äntligen! Och vilken katt! Otroligt öppen och social. Tog såväl barn som hund med ro och har nu utforskat huset i ett antal timmar. Till sist somnade han nu med husse i soffan.

Har inte lyckats få till några vidare bilder ikväll tyvärr, men jag måste ju posta några stycken iaf!

Här leker han med lillmatte, till hennes stora förtjusning Skrattande

Lina-BML
2011-08-02 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Utforskar…

Lina-BML
2011-08-02 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En sista, för ikväll

Palombiens
2011-08-02 21:43
#10

Det kunde ju inte gå bättre helt enkelt! Vad roligt för hela familjen, inklusive vovve :)

Han har så läcker färg lilla Rudolf! Har ni kommit fram till något smeknamn?

cajzzza
2011-08-02 21:48
#11

Sötnosen!

Så härligt att det gick bra med man, barn och vovve.. Glad

Lina-BML
2011-08-02 22:06
#12

Tack! Glad

Just nu velar vi mellan Kuba och Uno. Hoppas inte vi hittar fler namn, för det är svårt som det är…

Lina-BML
2011-08-02 22:53
#13

Vi har bestämt oss för att prova Kuba nu. (efter en legandarisk ÖSK-spelare… husse har valt Tungan ute)

Nu har han äntligen slocknat igen. Tog en powernap förut, på typ tio minuter och sen fullt ös igen! Han är en riktig liten buse som ser leksaker i allt från persienner till orkideer… Obestämd men han leker oxå väldigt bra med alla kattleksaker. Och han är fantastiskt harmonisk och trygg. Spinner hela tiden och slänger sig gärna på rygg framför fötterna för lite gos.

Det enda jag oroar mig för är att han inte gått på lådan än. Han kissade hos Cajza för 4-5 timmar sen, men har inte gått på vår efter det. Vi har valt att prova Pee-Wee med en del använd kattsand på toppen. Har han inte gått imorgon så ska vi iställt fasa in honom från vanlig låda. Hoppas dock att han går under natten. Fortsättning följer.

Annons:
Lina-BML
2011-08-03 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här hemma går allt toppen! Och imorse så kom Malva, 3 1/2 år, på att vi skulle kalla honom Wibbly. Det gillade vi, även om husse kallar honom för Vibbe Flört Så om inget nytt kommer upp så hoppas vi att han nu får heta detta/dessa!

Han har iaf varit på lådan en gång i dag. Hoppas det blir fler ggr… Han har käkat och druckit en del, men mest vill han ha allt som lillmatte äter: hård macka, smörgåsrån, glass, korvbröd etc etc…. de är lite som ler och långhalm de två, supergoa ihop!

Givetvis har inte vännerna kunnat hålla sig borta så vi har haft ett par besök idag. Wibbly är först fram och spinner som en skördetröska. Vi är så glada över denna katt som passar så himla bra in i en busig barnfamilj! Det enda han inte gillar så här långt är dammsugaren. Men han vänjer sig nog snart Glad

Här kommer en dagsfärsk bild på godingen!

Lina-BML
2011-08-03 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och så en under en klappatack från småmattarna…

Kikirikis
2011-08-03 17:29
#16

Grattis från Kikirikis.

Så roligt få se Burmilla foton. Härligt flera än jag gillar titta på andras Burmillor.

Toppen namn, Wibbly, inget av de vanliga dussin namnen Skrattande.

Lycka till med nya familjemedlemmen.

Monica, Manda & co

cajzzza
2011-08-03 18:34
#17

Vilka bilder du tar!!!

Härligt att höra att det går bra även idag!

AnnaKarin
2011-08-03 20:04
#18

Fler härliga bilder!! Roligt att det går så bra på en gång.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-08-04 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ny dag, nya bilder… Flört Jag gillar att fota och jag gillar att redigera så här kommer ett par bearbetade bilder!

Först med lillmatte

Lina-BML
2011-08-04 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

"Katten i fönstret".

Annons:
Lina-BML
2011-08-04 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Och så busfröt i egen hög person…

Lina-BML
2011-08-04 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Och så en sista, för den ser så rofylld ut. Goa tassarna…

AnnaKarin
2011-08-05 09:56
#23

Jag saknar en del smileys från andra forum här just nu!! Toppenfina bilder.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
2011-08-05 16:34
#24

Du tar så fina bilder!!!!
Fast det kanske beror på att du har så fina motiv (barn och katt) Skrattande

(saknade oxå några smileys, bla den som hoppar med massa hjärtan…)

AnnaKarin
2011-08-06 17:08
#25

#24 Precis den smileyn jag tänkte på ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-08-06 22:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Igår samsov Saga och Wibbly för första gången Kyss Idag har de sovit ihop mest hela dagen, när det inte varit bus förstås… Bl a så användes Sagas svans som byte och fick sig ett gäng sparkar och bett.

cajzzza
2011-08-06 22:50
#27

Vad söta det är!
Kul att se, att en hund och katt kan leva så tillsammans!!!! Skrattande

Annons:
Lina-BML
2011-08-07 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

De där burmillaögonen… Kyss

Guzinitsa
2011-08-07 22:28
#29

Fantastiska bilder - du skulle publicera dem på fler ställen så både du och Burmillorna fick lite mer strålkastarljus!!Flört

Lina-BML
2011-08-07 22:31
#30

Tack snälla Sandra, vad glad jag blir! Skrattande

Lina-BML
2011-08-09 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Det går framåt på sele-fronten! Till helgen hoppas vi på att kunna prova koppel ute Glad

Lina-BML
2011-08-26 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

En uppdatering. Wibbly växer och frodar. Väger nu runt 3 kg redan! Han börjar komma in i våra vardagliga rutiner här hemma och kvällsrejsen som han haft är inte så farliga längre. Nu är han lugnare och försöker istället hämta oss  när det är dags att gå och lägga sig :)

Han är fortfarande väldigt snäll och lätthanterlig. Kloklippning är mysigt och ALL mat är god. Han tigger lika mkt som hunden och äter lika gärna hundmat som brödsmulor eller barngröt :) Han upptäckte att han kunde hoppa upp på diskbänken förra veckan och jag tror jag slängde ner honom 20 ggr på 15 minuter… men nu har vi haft dubbelhäftande tejp på bänkarna (tack för tipset Cajza) så nu är han sällan där uppe mer. Men ibland kan han förstås inte riktigt hejda sig…

Inga bakslag med PeeWee heller, så det är skönt! Jag är mkt nöjd med valet av kattlåda och pellets.

Kul att läsa om de andra kattungarna här på forumet. Alla verkar vara puss och slickvänliga. Det gäller även Wibbly. Och vad gäller Saga så kommer de allt närmare varandra. Vid matsituationer så morrar hon dock på honom när han kommer för nära och faktum är att han varit VÄLDIGT fräck och gått rakt fram till hennes skål när hon äter och börjat gluffsa i sig. I början sa vi åt honom och tog bort honom, men han lyssnade föga. Men sedan vi låtit Saga sköta det själv så lyssnar han faktiskt. Han försöker smyga fram ibland, men när hon morrar så backar han. De leker mkt nu och det tycks vara på lika villkor. Saga var lite konfunderad först, men nu kan det bli ena riktiga brottningsmatcher dem emellan :) Jag skickar med en talande bild!

Lina-BML
2011-08-26 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Här kommer en normal bild oxå Flört

AnnaKarin
2011-08-27 11:30
#34

Det där med att han lugnat sig med kvällsracet är nog bara tillfälligt ska du se   ;-)  Här rusar Gloria som en galning varenda kväll vid 23-tiden och åtminstone en av hundarna springer med.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Lina-BML
2011-08-27 15:10
#35

#34, aj då… ;) Han får gärna rejsa, men han har haft en sån förkärlek till att attackera fötter i samma veva Obestämd men kan vara så att han förstått att vi inte gillar det, eller så kommer det oxå tillbaka!

cajzzza
2011-08-29 18:01
#36

Vad skönt att höra att det går så bra, och framåt, för er!!!
(då finns det hopp för min oxå alltså Flört)

Det är alltid lika kul att se dina fina bilder och sehur han växer!
Fortsätt i samma stil…

sleepycat
2011-09-09 16:47
#37

Sådan rar profil!

Fennec
2011-09-11 19:48
#38

Underbara bilder allihop!
Inte nog med det avgudar jag din Shiba Kyss

Lina-BML
2011-09-11 20:36
#39

Tack Sleepycat och Fennec Glad Och kul att även shiban uppskattas Flört

Jag har varit borta hela helgen för ovanlighetens skull och hade med mig en present i form av en kattmyntaråtta och en liten fjäderleksak. OJ, vad uppskattade! Han har lekt oavbrutet i 40 min nu…

Lina-BML
2011-09-15 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Några nya bilder :)

Lina-BML
2011-09-15 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Wibbly älskar att vara ute och han är faktiskt ute även när det regnar, om det inte regnar allt för hårt. Och han väljer oftast att INTE ligga under tak, utan tar sig ut på gräsmattan så långt kopplet tillåter :) Här kommer en bild då han nyss kommit in från regnet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: