Annons:
Etikettutställningar
Läst 3188 ggr
AnnaKarin
2012-03-05 08:33

Burmillor på utställning del 4

Är det någon som har resultaten för alla millor som var i Örebro i helgen?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Guzinitsa
2012-05-02 22:45
#1

Idag kom bekräftelsen…. Vi kommer med Saisi till Bollnäs den 19 maj!

Bra tillfälle att titta närmare på kattungarnas pappa-gener…. Flört

Hoppas vi ses!

Sandra / www.guzie.se

AnnaKarin
2012-05-03 07:43
#2

Mig kommer du garanterat att se, jag står i insläppet på morgonen och torkar bord åt veterinärerna och sen finns jag i lokalen hela dagen. Ska ni inte ha monter?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Guzinitsa
2012-05-03 08:22
#3

Hej Anna-Karin! Det blir trevligt! Glad

Nej, den här gången kommer vi utan smycken, vill du köpa något får du säga till i förväg så kan jag ta det med mig upp…Flört Vi var lite osäkra på om vi skulle kunna åka eller inte, så jag var lite sent ute när jag kontaktade de ansvariga. Svaret blev att ni redan hade en smyckesmonter och att det därför inte riktigt var läge. Så nu har vi tid att glida runt bland burarna i stället! Skrattande

/ Sandra

AnnaKarin
2012-05-03 17:00
#4

Det blir ingen konkurrens på Burmillafronten, han är ensam i rasen, men det finns många andra fina katter att titta på.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Guzinitsa
2012-05-03 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vilken tur att han kommer då - tänk om folk helt hade gått miste om chansen att förälska sig i en Burmilla!! Flört

Lite synd är det förstås att Baños är för ung för att få vara med - den här killen hade sopat hem hela showen…. Eller hur?!

Sandra/ www.guzie.se

AnnaKarin
2012-05-03 20:37
#6

Vad söt han är! Det grämer mig verkligen att jag inte kan ställa Gloria på hemmaplan. Är det någon som ska till Norge på utställning så får ni gärna låna med er henne;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
moses12
2012-05-23 00:44
#7

Sandra. Är han så snygg som du säger? Klart han är snygg men jag menar som utställningakatt? Karin (som längtar)

Guzinitsa
2012-05-23 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej Karin! Vad kul att hitta dig här också! Skrattande

Tja, vad tycker du själv? Du har ju träffat honom! Ganska lätt att smälta för honom fullständigt, eller hur?

Hur han kommer bli bedömd på utställningar framöver, vågar jag däremot inte uttala mig om - du får ställa ut honom och kolla!! Flört En Burmilla förändras och utvecklas en hel del under de första två åren, och jag har ännu inte tilläckligt med erfarenhet av rasen för att kunna gissa åt något håll. Det jag kan säga nu är att hans päls är av bättre kvalite (=kortare) än de andras, men jag vet inte om det kommer förändras när alla får sin "vuxen-päls".

Som tips kan jag ju nämna att Stockholms kattklubb ger rabatt på första årets medlemsavgift (250 kr istället för 425) när du köper av en uppfödare ur deras klubb. Kan ju vara bra att veta när du är sugen på att kunna ställa ut!!Flört

Så här ser han i alla fall ut när han filosoferar över livet och är 6 veckor gammal… En riktig karamell!

Kyss Sandra

moses12
2012-05-23 21:43
#9

Gud så söt han är

tarko
2012-05-24 19:27
#10

en sån liten prins:)!

Guzinitsa
2012-05-28 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

I helgen finns det möjligheter att kolla in Saisi - vi ställer ut honom på Birkas drop-in utställning i Märsta.

Lördagen den 2 juni bedöms han 10.15 coh på söndagen 11.15.

Välkomna!!

(Själv skulle han förstås helst sitta hemma på balkongen o lukta på blommorna…. Skrattande)

Guzinitsa
2012-06-06 12:16
#12

…och den 16 0ch 17 juni kommer vi ställa Saisi i Uppsala!

Är det någon mer som är gå gång?

Annars välkomnar vi alla åskådare i stället….Flört

Sandra/ www.guzie.se

Upp till toppen
Annons: