Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 838 ggr
Brittannicas
2008-02-21 20:24

Håll tummarna!

Katxina ska ställas ut i Nyköping på Lördag. Håll alla tummar för att hon får sitt andra CAC där trots att hon har lite randiga ben. Det är Marie Westerlund som ska döma henne.

Annons:
Palombiens
2008-02-21 22:03
#1

Lycka till på lördag! Det ska bli intressant att höra vad Marie W har att säga om Katxina. Ska ni till Norge också i vår?

Syrran Luna blev förresten Champion någonstans i södra Frankrike för någon vecka sedan och har sedan dess hunnit med att bjuda ut sig för en burmillapojke. Så nu får vi se om det blev något av det, det var första gången hon löpte.

nosicats
2008-02-23 14:31
#2

Jag håller tummarna att det ska gå bra för er idag.

Einstein har just fått en genomgång av gummikardan. Allt löshår bara flyger. Vi försöker hålla honom i trim så han är tipp topp när han kommer hem.

Palombiens
2008-02-23 14:43
#3

Jag ska förresten till Luleå över dagen om ungefär två veckor. Jag gissar att det dröjer längre än så innan ni kan se hallontuttar men hör av er om det är så att han ska neröver.

nosicats
2008-02-23 18:13
#4

Vi väntar att hon skall börja löpa nu efter p-pillerkuren. Men man vet ju aldrig. Det kan gå fort när det väl bär tillGlad

Brittannicas
2008-02-23 22:26
#5

Katxina fick sitt CAC och faktiskt bra kritik på bedöm ningssedeln. Fast det trodde jag inte efter samtalet vi hade under bedömningen. Jag delar nämligen inte Marie W. åsikt om att en burmilla ska se ut som en burma med silverfärg….Då kunde man lika gärna bara fylla på burmastandarden med silverfärg. Jag tycker att en burmilla ska se ut som en burmilla! INTE en burma.Marie reagerade på Katxinas randiga ben under bedömningen, men kommenterade inte det på bedömningssedeln….

nosicats
2008-02-23 22:32
#6

Grattis, roligt att det gick bra.

Har du inte något foto att lägga in.

Annons:
Brittannicas
2008-02-23 23:05
#7

Nej tyvärr…. För det första så ligger eventuella foton i min andra dator, dessutom har jag inte lyckats lista ut hur man gör när man lägger in kort. tyvärr är jag ingen fena på datorer….

Palombiens
2008-02-24 11:41
#8

Jo den uppfattningen finns ju hos fler domare. Burmillor ska ha ett lite piggare och öppnare uttryck och tydligare kil tycker jag, även om de fortfarande ska ha rundad panna som bra burmor (tycker inte så många burmor har det). Sen beror det på vilken typ av burma domarna tycker att burmillorna ska vara, burmorna skiljer sig ju en del åt mellan nord- och sydeuropa.

Men vi får forsätta att visa upp burmillor i massor på utställningar!

Upp till toppen
Annons: