Annons:
Etikettutställningar
Läst 750 ggr
Brittannicas
2008-03-29 00:13

Dackekatten Lördag 29/3.....

I morgon är det dags för utställning igen!

Katxina ska med lite tur bli CH då. Håll tummarna!

Hans och Stellan kommer även med 3 st grupp 2 burmillor så det blir en BIV. Inte för att jag tror att Katxina har en chans tyvärr.Hon har för mycket ränder på benen. Men det är ändå kul att det blir lite tävling.

Det är Monika Bokström som ska döma.

Anki och jag ska även ställa ut våra två hybrider för godkännande. En hona och en hane. Håll tummarna för att det går vägen!

 Jag lämnar rapport här efter utställningen!

Jeanette

Annons:
Palombiens
2008-03-29 14:52
#1

Grattis till CH och BIV!

AnnaKarin
2008-03-29 18:04
#2

En liten fågel kvittrade i mitt öra också. Grattis !!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Brittannicas
2008-03-31 22:23
#3

Tack för gratulationerna! Jag blev JÄTTEGLAD för BIVEN. Jag var inte ens säker på att hon skulle få CAC så jag blev glatt överraskad av Monika Bokström som domare! 

Jag kan också tala om att vi numera har 2 st "nya" Burmillor! Både hanen och honan blev rasgodkända av Monika Bokström och Jaana Jyrkinen.Det ska bli spännande att se vad Sally kan ge för kattungar i framtiden!. Det är aldrig fel med lite nya blodslinjer.

Vi har alltså parat Einstein med en Burma hona. Sally är ganska mörk men mycket jämn i tippingen (blå). Hon har lite dålig haka också men UNDERBARA ÖGON! Dessutom har hon en alldeles utmärkt pälskvalitet. Hanen kan vi tyvärr inte hålla kvar som fertil. Han är lite småstökig på hemmaplan. Öppnar dörrar o.dyl.

Han är lite mer burmalik i uttrycket men även han har en mycket bra päls. Han är lila.

Anki och jag är mycket nöjda med resultatet av parningen. Det kunde ju ha blivit både randigt och rutigt och utan silver. Men vi hade tur!

Jeanette

AnnaKarin
2008-04-01 00:17
#4

Grattis igen och det ska bli kul att se vad Sally ger i framtiden. Hur gammal är hon?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Anki12
2008-04-01 00:19
#5

Ja vi kan då verkligen inte klaga på resultaten på utställningen. kul att vi lyckats så bra med våra millor…

/Anki

Brittannicas
2008-04-01 19:19
#6

Sally är 10 månader och bor hos en fodervärd.

Annons:
nosicats
2008-04-01 22:19
#7

Grattis till utställningsresultaten och vad roligt att hybriderna blev godkända Glad

Upp till toppen
Annons: