Annons:
Etikettot
Läst 2389 ggr
AnnaKarin
6/22/09, 12:46 PM

Ska Burmilla iFokus vara kvar??

Eftersom aktiviteten här på sajten är väldigt lågt så undrar jag nu igen om jag ska lägga ner Burmilla iFokus.

Har ni medlemmar några förslag på hur sajten kan bli mer intressant eller har ni något att bidra med så hör av er.

Ma behöver inte skriva några litterära mästerverk för att publicera här, det räcker med utställn resultat, berättelser ur katternas vardag, hur ni blev med katt och liknande.

Anna-Karin, sajtvärd

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Yataz
6/22/09, 2:02 PM
#1

Ett förslag till högre aktivitet kan vara lite fototävlingar, intressanta artiklar osv..

Säg till om jag kan hjälpa på något sätt. Jag är värd för Ragdoll iFokus.
Det vore väl tråkigt om sajten skulle tvingas läggas ner.

Martina

Yataz

AnnaKarin
6/22/09, 5:19 PM
#2

Problemet är att det finns inte så många intressanta artiklar om Burmilla utöver de vi redan har. Vi kan aldrig komma upp i någon speciellt hög aktivitet eftersom vi är så få som har rasen men lite bättre borde vi kunna. När jag tagit in artiklar som inte handlat om Burmilla utan mer om katter i allmänhet så har det kommit in klagomål på det.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Leffe
6/22/09, 7:47 PM
#3

Är det så många klagomål om det. Det är väl många fler som inte säger något och det är detsamma som att de inte klagar. Misstänker att de är många fler. Hur kan man dessutom klaga på en artikel om katter i allmänhet - jag har alltid trott att Burmilla var en katt och som dessutom föddes upp för att säljas till allmänheten. Herre jösses vad fel jag måste ha tänkt.

Skriv du dessa artiklar om katter i allmänhet. Strunta i det fåtal som klagar. Det är inte de som ska styra och ställa

AnnaKarin
6/22/09, 8:52 PM
#4

Är det någon son känner sig manad att ta över sajten så går det bra också. Jag kommer inte att bedriva någon avel på Burmilla i fortsättningen så jag känner mig inte så jättetaggad just nu (det kanske går över).

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

monica-t
8/5/09, 1:12 PM
#5

Hej hopp!

Mitt förslag är att flytta själva diskussionsdelen till en lite mer användarvänlig site - t ex http://www.gratisforum.se/ där det är lättare att lägga upp bilder etc.

Jag skulle gärna hjälpa till en del, men har tyvärr inte så mycket tid just nu. Är det någon som vill vara med kanske vi kan hjälpas åt? Jag skulle verkligen vilja ha ett dynamiskt burmillaforum, men det kräver också att vi lockar lite fler burmillaägare! Hur ska vi lyckas med detta?

Ha det gott!

/Monica

AnnaKarin
8/5/09, 4:46 PM
#6

Intresset är inte så stort som du ser, fem svar sedan 22 juni. Det är ju medlemmarna som är/gör en sajt och utan medlemmar ingen sajt. Jag ger upp!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Yataz
8/5/09, 5:20 PM
#7

#6 Visst är det så…men det är väl du som Sajtvärd som måste se till att de hittar hit och sedan håller sajten så aktiv du kan…Menar inget illa alltså, men har du gjort "reklam" exempelvis på kattutställningar, rasringar osv?

Sen kan jag tycka att det är lite fel att ge rådet om annat forum. iFokus har många bra funktioner så jag ser inte att ett annat forum skulle göra någon skillnad om inte folk hittar dit.

Martina

Yataz

AnnaKarin
8/5/09, 6:30 PM
#8

Alla Burmillauppfödare är informerade om sajten, vi är inte så många. Eftersom vi är så få så gäller det att vara aktiv, det går inte att säga att: Åh vad roligt med en Burmillasajt och sen sitta och vänta på att andra ska skriva nåt. P g a detta har jag tröttnat. Det är en liten ras, vi är få som har Burmilla. Jag kräver inte att vi ska ha samma aktivitet som de andra kattforumen men ett par inlägg i veckan vore trevligt.

Man måste inte ha utställningsframgångar att skriva om. Några rader om katterna och en bild ibland räcker alldeles utmärkt. Berätta om katten varit med på semestern eller andra roliga saker de gör.

Intressant att se att tråden är besökt 17 gånger idag.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Yataz
8/5/09, 6:49 PM
#9

Kan du inte göra små infoblad som uppfödarna kan skicka med sina kattungeköpare? Det måste ju finnas flera burmilla ägare..inte bara uppfödare.

Kan ni inte lägga till Burma också så det blir ett forum för båda raser? Bara en tanke så kanske det blir mer aktivitet.

Martina

Yataz

Yataz
8/20/09, 3:03 AM
#10

??

Yataz

AnnaKarin
8/20/09, 11:21 AM
#11

Själv kan jag inte mycket om Burma och har inget speciellt intresse för rasen. Inom FIFe har Burmilla och Burma inte samma rasstandard, Burmillan får nedslag på utställning om den är för lik en Burma. Ser inte riktigt vitsen med att ta in Burma här för att behålla sajten, då kan det lika gärna startas en egen Burmasajt.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Yataz
8/21/09, 4:48 PM
#12

#11 Ok, jag vet som sagt inget om raserna och visste ärligt talat inte att det var så stor skillnad på raserna. Bara en tanke jag kom på.

Du behöver nog ta ett beslut. Antingen kämpar du för sajten och gör allt du kan för att hålla igång den. Jag kan komma med fler förslag om du vill.
Eller så tar du helt enkelt beslutet om att du inte vill hålla på med den längre. Annonserar om ny Sajtvärd och ser om någon annan vill ta över eller så kontaktar du helt enkelt ifokus-killarna och säger att du inte vill mer.

Bara du vet vad som känns bäst för dig!
De nya som väl hittar hit idag blir nog inte speciellt inspirerade när de möts av första inlägget med en frågeställning om sajten ska vara kvar eller ej. Menar självklart inget illa nu…

Yataz

Lavine
8/27/09, 5:06 PM
#13

Tyvärr tycker jag det verkar säga sig självt när det inte kommer nya inlägg här knappt ens varje vecka. Rynkar på näsan Men ett gott försök. Och jag tror att anledningen är mycket enkel: rasen är lite liten ännu. De som är medlemmar ska ju inte känna sig tvungna att skriva saker "bara för att".

Sajten kanske kan ligga "i träda" och startas upp igen om behovet verkar finnas? Glad

Annons:
sleepycat
8/30/09, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej!

Varför inte ha kvar denna sajt. Själv är jag ny både här och som Burmilla vän och ägare. En underbarare kattras finns nog inte. Visst finns det , men Burmillan har ett underbart temprament, gullig som en pralin( kan man säga det som man till en tuff kille som Oki?) och så rolig och busig.

Min andra vän och katt är en Oci som också är mycket speciell. Ja, är inte alla våra djur specilla för oss så säg.

Om det kan bli lite kommunikation här vore det väl jätte trevligt. Finns massor att ta upp, men det får inte bli en kvarnsten för den som är ansvarig. Jag vet hur det kan bli med att hålla liv i saker och ting som är på frivillig basis. Sitter själv i styrelsen för OCC och var tidigare dess ordförande och hade själv svårt att hinna med.

Varför inte börja lite lätt med bilder, en sommar historia om din Burmilla, vad som händer, kattungar på g, mm.

Kommer själv ihåg som igår när jag skulle hämta Oki på Arlanda den 3 februari i år. Oki låg under en pläd i kattburen och var så trött efter flygresan från Luleå. När jag försiktigt tog bort en liten bit av pläden såg jag det mest fantastiska lilla katthuvud jag någonsin skådat. Stora gröna ögon och ett runt vitt liten huvud. Sedan bilfärd hem till sitt nya hem i Frösunda- Solna, men då började en riktig rysare.

Zevs var ju hemma och han blev lika rädd för Oki som Oki för honom. Jag lät dock naturen ha sin gång och kände att detta kan ju jag som haft raskatter sedan 1988. Det var inte lika enkelt som jag hade föreställt mig. Tog ett par veckor tills de blev någorlunda vänner Zevs och Oki, men nu efter drygt ett 1/2 fungerar det alldeles utmärkt.

För att komma tillbaka till första dagen igen så kunde jag inte finna Oki och letade precis överallt ( trodde jag!). Över 1 timme!, men då hade den lille krabaten gömt sig bakom böcker i mitt bibliotek och då bakom en bokhylla. Detta förde med sig att jag fick ta ut en mängd böcker , dra ut en bokhylla och lille Oki hoppade ut. Efter detta ville jag hålla lite bättre koll på honom, men vips var han borta igen och denna gång letade jag verkligen överallt. Han fanns bara inte. Gick tom ut i trapphuset, utanför fastigheten för jag var till slut säker på att han hoppat från balkongen. Var någonstans var den lille Burmillan? Under badkaret såg jag något i mörkret som verkade misstänkt. Hämtade ficklampa och där var han! Inte ett ljud och han satt fast. Nu fick jag ta till verktyg och mycket kraft samt finlir för att lossa badkaret och i ena handen fick jag tag i Oki. Nu både blöt och betydligt mindre.

Numera har jag bättre koll på denna lille Burmilla misse, men nog är de helt fantastiska med att finna ställen att gömma sig på eller i.Inte bara det. Burmillan är en helt ljuvlig ras.

Allt gott från

Cool Jan, Zevs och lille Oki Poki

AnnaKarin
8/30/09, 6:25 PM
#15

#14 Tack för ett bra inlägg. Det är sådana som du som "gör" ett forum, vanliga katt/burmillaägare som skriver om sina katters öden och äventyr.

Vi kör på ett tag så får vi se hur det går.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Anki12
9/1/09, 12:57 AM
#16

Vill börja med att tacka dig Anna-karin för att du har så bra tålamod med oss som inte skriver så ofta…Vet inte om det räcker att skylla på semester, men jag försöker dock med detta..Visst vill jag att sajten ska vara kvar. Ska bättra mig och skriva lite sedan om vår underbara ras..

AnnaKarin
9/1/09, 1:09 AM
#17

#16 Tack själv!! Jag har tjatat rätt bra på några av er nu i dagarna och det har gett lite resultat. Jag får ta fram piskan om det behövs  ;-)  Det kommer nya artiklar längre fram men de ska publiceras i en tidning först.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

sleepycat
10/14/09, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Tack Anna Karin!

Har varit från min dator under en längre tid och ej haft möjligheten att se vad ni skrivit. Roligt att forumet kommer finnas kvar och att du, Anna Karin håller i detta. Super. Satt och skrev ett inlägg om utställningar, men min lille vän, Oki, ( Marcus Bahera) satt en liten tassGråter på tangentbordet och så var allt det jag skrivit väck! Ja, vad kan man säga om det? Inte bli arg. Det går helt enkelt inte att bli irriterad på denna llla krabat. Vilken ljuvlig ras Burmillan är och givetvis Oki med ett suveränt temp!

Vill gratta er som fått fina priser på utställningar och önska er lycka till på kommande utställningar.

Själv kommer jag gå på nästa i Bromma den 17-18/10. Kul om någon av er kommer dit. Kommer någon ställa ut Burmilla där vad ni vet?

Bästa och varmaste hälsningar till er alla

//Jan

PS. Oki i brödkorgen.DS.

Palombiens
10/15/09, 12:06 AM
#19

Vi ska till Norge på utställning i helgen så vi kommer inte till Bromma.

Söt bild på Oki!

AnnaKarin
10/15/09, 1:10 AM
#20

#18 De är väldigt dataintresserade millorna, har en här hemma som brukar trampa omkring på tangentbordet. Hon kommer till SK 7/11, ska Marcus och du dit?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
sleepycat
10/15/09, 8:50 PM
#21

Det verkar så, men min är väldigt försiktig med att gå på tangentbordet till skillnad från min Oci som demonstrativt går med avtryck på dem.

Kommer nog inte ställa ut Marcus, men kommer gärna på utställningen den 7/11.

Allt gott!

Jan

nosicats
10/16/09, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Härligt att du orkar fortsätta ett tag till Anna-Karin. Jag har själv varit dålig på att skriva i sajten men ska försöka bättra mig. Här uppe i Luleå har vi haft fullt upp med att arrangera Cools första utställning. Men nu börjar det bli lugnt igen. Någon uppfödning av Burmillor kommer det nog inte att bli här heller. Men nog ska vi väl kunna skriva lite om våra underbara katter.

Det är toppenroligt att höra av Okis bravader hos hans nya familj.

Ha det bra så länge

Elisabeth

sleepycat
10/17/09, 2:07 AM
#23

Vad trevligt att läsa dina rader Elisabeth.Ja säger det igen. Vilken underbar ras Burmillan är och givetvis Oki i synnerhet för mig och alla andra som träffat honom. Om jag hade haft möjligheten skulle jag gärna ha en milla till, men just nu går det inte.

Lycka till i Norge i helgen. Själv kommer jag som skrivet vara i Bromma på ALFA kattens utställning. Mer info. om den utställningen efter helgen.

Oki tackar för komplimangen om söt bild!

Allt gott

//Jan

Upp till toppen
Annons: