Annons:
Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 1184 ggr
CallaMej
2010-05-02 19:09

Stamtavledatabas

Jag har noterat att Burmilla inte finns med på Pawpeds. Underlaget borde ju vara tillräckligt för att finnas med där, inte sant? Eller fungerar

http://www.burmezen.com/db.html

bra/bättre ni som använder det? Är den aktiv, dvs används den tillfredställande?

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Palombiens
2010-05-02 20:20
#1

Jag tror att det är så enkelt att ingen tagit tag i att börja lägga upp på Pawpeds.

Den som finns publikt som du länkar till är inte så jätteaktiv. En del uppfödare lägger nog upp där men långtifrån alla eftersom många verkar ha egna databaser. Det brukar dyka upp en del knasiga färger så sådant är inte så tillförlitligt.

AnnaKarin
2010-05-02 20:46
#2

Den holländska databasen kan vara lite knepig att använda och en del uppfödare vill absolut inte ha sina katter med i den.

För några år sedan var det en som skulle ta tag i det här med Pawpeds men h*n kom aldrig till skott. Känner du dig manad? ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
2010-05-02 21:29
#3

Okej…då vet jag läget.

Manad…? Kanske Flört. Men inte alena, det tror jag tar för mycket fritid. Men om jag nu får hem min BML någon gång (!) Glad så skulle jag definitivt vara intresserad att starta igång, den fyller ju en sådan bra funktion!

Vad använder ni er av idag vid parning tex? Kollar stamtavlor "manuellt"?

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
2010-05-02 23:29
#4

Jag kollar mest stamtavlor manuellt, d.v.s. tittar på kopior av de "riktiga" stamtavlorna. Databasen använder jag ibland om jag vill se inavelsprocenten eller bara snabbt se vad som är bakom en katt (om den finns där). Men vissa linjer saknas helt.

AnnaKarin
2010-05-03 20:45
#5

Man kan få jättefina siffror när man tittar i en databas och "gör" en parning där. Tittar man på vilka katter som egentligen finns i stamtavlan så kan det bli hur hemskt som helst. Men databaserna är jättebra hjälpmedel så jag hoppas att någon har ork och tid att ta itu med Burmillabasen snart.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: