Annons:
Etikettutställningar
Läst 2179 ggr
CallaMej
12/4/10, 1:29 PM

ÄK 4-5 december 2010

Då sitter man här på ÄKs utställning i Västra Frölunda, Göteborg. Fem stycken BML är här idag, lördag;

SP CH Baheras Hedvig (ns 11)

GIP CH Baheras B. Wb Gunvald (ns 11 31)

IP S*Kustens SL Antonis Remos (as 11)

PR IC Baheras Wb Otto (ns 11 31)

Miamber Silver Aloe Vera (bs 11)

…Hedvig slog killarna och blev BIV! Skrattande

Aloe Vera fick sitt första cert och nu sitter vi och väntar på att hon ska upp för NOM - jag håller tummarna men hon är ju bara 10,5 månad ännu så hon har ju precis bytt klass, konkurrensen är nog för stor idag. Men jag håller er uppdaterade…

Inga foton idag Rynkar på näsan, men imorgon hade jag tänkt att komma ihåg kameran också….hoppas jag. Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Lina-BML
12/4/10, 1:44 PM
#1

JA, vad roligt! Stort grattis Vera och Hedvig! :D Håller tummarna fortsatt för Vera. Och för att du kommer ihåg kameran imorgon ;)

CallaMej
12/4/10, 2:52 PM
#2

Fem honor - inga hanar - var uppe för NOM; Aloe Vera, en BUR, två DRX och en SOM.

BUR blev NOM - men hon var 5 år gammal och färdigutvecklad. Jag är faktsikt otroligt nöjd med bedömningarna av Vera, Glenn påpekade flera gånger att ålder har betydelse i panelen - eftersom dom andra honorna var två år eller äldre så är jag säker på att han syftade på att Aloe Vera är lite för ung ännu.

Men han sa att han var "mycket imponerad av denna Burmilla" och hon fick en massa fina ord och beröm. Så summasummarum; supernöjd! Skrattande

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
12/4/10, 3:01 PM
#3

Ahh, liverapportering! Vad roligt att Glenn gillar henne.

Är Hedda kastrerad nu? Får inte ihop det med titlarna du skrev. Hon är ju EC alternativt SC och så möjligtvis om hon tagit något som kastrat redan, om hon nu är kastrerad.

CallaMej
12/4/10, 3:18 PM
#4

#3 Titlarna - jag bara kopierade från utställningskatalogen - om det stämmer vågar jag inte svara på….

Ja, liverapportering. Skönt att ha med sig datorn - tycker faktiskt det är lite för långa dagar när man ställer ut. Hade varit lagom att sluta runt kl 15.00 iaf. Men det är min åsikt…

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
12/4/10, 4:36 PM
#5

Klart du ska vara nöjd med dagen! Vad tycker Vera om utställningar så här långt?

AnnaKarin
12/4/10, 5:23 PM
#6

Grattis, vad kul att Glenn gilllar henne. Glenn tycker vi om ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
CallaMej
12/5/10, 11:05 AM
#7

God Morgon!

Ny dag - ny utställning - ny domare: Fabio Brambilla - med tre BML den här gången:

Baheras Wb Hedvig (ns 11)

S*Kustens SL Hank Williams (as 11)

Miamber Silver Aloe Vera (bs 11)

Vera och Hedvig har gått vidare till NOM… för Veras del har jag inga som helst förhoppningar faktsikt pga av åldern. Fabio påpekade flera ggr "she is very young"…men fin bedömning - inte lika lyrisk som Glenn var, men ändock.

#5 Vera är  väl inte överförtjust, men personligen tycker jag att mycket hänger på domaren också. Glenn gullade och var lugn och snäll, vilket resulterade i en lugn Vera igår. Fabio kastar runt henne mycket mer i luften - inte lika glad Vera… sen är det ju andra dagen idag också.

#6 ja Glenn gillade jag, inte BARA för att han gillade Vera. Utan för att han är intressant att lyssna på; talar tydligt och mycket, förklarar även bra när han bedömer andra raser så att man ändå hänger med. Fabio tycker jag inte säger lika mycket…och pratar så tyst(!).

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

cajzzza
12/5/10, 11:40 AM
#8

Grattis alla, till resultaten igår.

Nu håller vi tummarna för idag!!!!

Palombiens
12/5/10, 12:24 PM
#9

Kul med rapporter! Jag gillar också Glenn. Han föredrar de lite kortare och kraftigare burmillorna, lite åt burmahållet men med stooora ögon.

Fabio kan rasen men jag har ingen riktig uppfattning om vad han gillar.

CallaMej
12/5/10, 1:09 PM
#10

Hör och häpna: VERA BLEV NOMINERAD!!!  Skrattande  Lilltjejen på 10,5 månad slog dom andra damerna - WOW! Är så glad och överraskad!

Hedvig blev slagen av en BUR dock…

#9 Ja, Glenn kommenterade vikten de STORA ögonen på BML konstant Glad  Och Fabio verkar ju gilla kortare och kraftigare BML också om han nu gillade Vera - det är vi tacksamma för. När vi hade gått så hade Fabio sagt till publiken att "That was a very beautiful Burmilla" - tur att man kontakter med öron kvar på plats. Är så stolt - nästan som om hon var från egen uppfödning *haha*

Men som sagt; fortsättning följer…

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
12/5/10, 2:05 PM
#11

Stort grattis! Jättekul att hon är med och konkurrerar med de stora tjejerna. Det är bra gjort!

Lina-BML
12/5/10, 3:46 PM
#12

Grattis igen och ännu lite mer, Danielle! Skrattande Fasen vad roligt!

cajzzza
12/5/10, 4:04 PM
#13

wow, GRATTIS.

Kul att "storleken inte räknas"…. Flört

Annons:
CallaMej
12/5/10, 6:17 PM
#14

Det blev ingen BIS…men herregud…jag är så nöjd ändå! Nu blir det förhoppningsvis parning och kattungar inom en inte allt för avlägsen framtid - sen blir det nog lite utställningar igen! Glad

Tack för era gratulationer Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
12/5/10, 7:30 PM
#15

Stort Grattis, vilken härlig helg ni haft!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kikirikis
12/6/10, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Grattis till framgångarna!

Roligt när det går bra för Burmillorna. Med tanke på hur få som finns i landet, tycker jag de visar framtassarna rätt så ofta på utställningarnaGlad

Monica, Manda & co

dara
12/11/10, 12:15 PM
#17

Grattis!!!

Palombiens
12/12/10, 6:47 PM
#18

Såhär en vecka senare inser jag att jag tänkte fel med Hedda och Hedvig. Titlarna är helt rätt ju.

Upp till toppen
Annons: