Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1256 ggr
Lina-BML
2011-02-09 22:31

Roliga och nödvändiga tillbehör till katten?

Vad har ni för saker som era katter inte skulle vilja vara utan? Tipsa gärna om roliga och praktiska saker som era katter uppskattar Glad Finns bilder på t ex uppskattade klätterställningar eller annat så dela gärna med er!

Annons:
AnnaKarin
2011-02-09 22:37
#1

Gloria älskar vippor. Hon klättrar upp i bokhylllan och hämtar dom och sen kommer hon släpande med dom och vill leka.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

sleepycat
2011-02-09 23:29
#2

Det finns mycket som mina små vänner tycker om.

Oki, Burmilla, gillar att jaga efter allt. Bäst är nog när jag har en vippa eller dyl. och viftar med den högt i luften. Då kommer cirkus katten fram! Han är fantastisk på att hoppa. Detta är även bra gympa för honom. Sedan gillar han att gömma sig och även att gömma sina leksaker. Helst i badrummet.

Zevs, Oci, gillar nog mest att apportera samt bita av alla snören, sladdar mm. Det första han gör då en ny råtta kommer hem är att bita av svansen.

Oci och Burmilla är nog så olika som kattraser kan vara. Burmillan är nog mer busig och gillar att slåss.

//Jan

[Cinnis]
2011-02-10 20:12
#3

En billig och rolig leksak som har varit poppis hos oss i det långa loppet är en grön mjukisorm som finns på IKEA barnleksaker.
SÖT BARNSLIG heter den och kostar 5 kr styck.

Perfekt för kissekatt att bära runt i munnen och den håller länge.

Estelles matte

AnnaKarin
2011-02-10 20:16
#4

Ormarna har vi här också men de är mest populära hos hundarna som älskar Ikeas små mjukisdjur.

Här är en bra sida Zooplus speciellt bra är priserna, fri frakt om man handlar för över 69€.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
2011-02-10 22:01
#5

Vad bra att katterna inte bara uppskattar dyra saker… det är väl lite typiskt oss djurägare (särskilt när man skaffar kattunge…) att köpa alla möjliga dyra prylar Oskyldig

Bra sida AnnaKarin! Nu är ju inte pundet så dyrt heller.

cajzzza
2011-02-11 11:35
#6

Har funderat på vilka saker LeeLoo gillar bäst…
Förutom hennes råttor (små och låter på ett speciellt sätt) och kattmynta-råttorna så brukar hon vara rätt nöjd och glad….

Men så igår hittade jag hennes största favorit: LASERPEKAREN
Det räcker att jag råkar komma mot den lite så kommer hon farandes. Å då måste vi ju leka lite….
Men jag vill oxå höja ett varnades finger för den, måste hålla koll på katten så att den inte blir stressad av den…

Annons:
cajzzza
2011-02-12 13:34
#7

Får nog slå ett slag för vattenfontänen oxå.

På ett vis kanske inte nödvändig. Visst vatten är nödvändigt för katten… men vissa kanske anser att det är överreklamerat med en fontän.

Men jag ser att LeeLoo dricker mycket mer vatten nu än förut, så nått gott måste den ju göra….

Kikirikis
2011-02-12 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi har en klätterställning våra kissar gillar. Börje gjorde den för snart 20 år sedan. Den har så klart renoverats och putsats till. Flickorna använder den att motionera i många gånger varje dag.

Kikirikis
2011-02-12 14:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här visar Manda upp sig

Kikirikis
2011-02-12 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bästa utsiktsplatsen. Full koll på vad som händer.

Lina-BML
2011-02-12 15:47
#11

Wow, vilken läcker klätterställning! Och snygg dessutom, som en riktig designpryl som flyter bra in i hemmet Skrattande Jag skulle gärna ha nåt liknande. Gärna nåt som inte är så klättervänligt för barn, bara för katter. Därför vore höga hyllor och smala stångar perfekt. Kul bilder!

Tack för alla andra bra tips oxå!

cajzzza
2011-02-12 19:41
#12

Den där var SNYGG!!!! wow, vill oxå ha!!!

Kikirikis, kan man få köpa den? eller kan Börje göra en till mig med?
Om inte, så får ni skriva ihop en arbets-beskrivning, på hur man gör, vilka material osv… och lägga upp det i tips-tråden…

Lina-BML
2011-03-20 21:25
#13

Hittade i gamla inlägg att det är fler som suktat efter Kikirikis fina klätterställning Skrattande Helt förståeligt…

Jag har funderat på hur jag skulle vilja göra, på ett enkelt sätt. Jag skulle vilja ha en lång bräda/hylla strax under takhöjd, sån som Kikirikis har. Det ser jättekul ut med klätterstång eller trappor upp, men iom att jag har små barn som SÄKERT skulle vilja försöka klättra upp efter katterna, så funderar jag istället på att ha en lång (vitmålad) planka med heltäckningsmatta på. Plankan skulle vara ca 15 cm bred och gå från golv och upp till hyllan vid taket. typ spikad längs väggen. Skulle det kunna vara en lämplig väg upp för katterna mån tro? Känns som en bra kombinerad klösbräda oxå. Och dessutom skulle den vara så integrerad med resten av rummet, att inget barn skulle få för sig att försöka använda den. Skulle de försöka så skulle det ju ändå inte lyckas… Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: