Annons:
Etikettot
Läst 1921 ggr
AnnaKarin
1/23/11, 11:31 AM

Material till sidan efterlyses

Nu är det dags att få in lite nytt på sidan. Någon som har en berättelse/artikel liggande som behöver publiceras? Ni som importerat, skriv gärna och berätta hur det gick till. Fina bilder tas tacksamt emot.

Tror ni att vi är så pass många att vi ska dra igång en Månadens katt tävling?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
CallaMej
1/23/11, 3:15 PM
#1

Har länge tänkt att skriva ihop något om min importhistoria…fast alla kunde ju mer eller mindre följa dramatiken här på forumet! Flört Ska filura lite….bra att du påminner!

Månadens katt kanske kan blir mycket, eller? Flera aktiva här har ju ingen BML (än). Men man skulle kunna börja med typ årstidens Burmilla; en vinter, vår, sommar och höst?

Eller temakatter då och då? En Alla Hjärtans Dag-Burmilla, Halloween-Burmilla, Midsommar-Burmilla osv?? Tycker det hade varit superkul och så få lite omsättning på fotona på framsidan här så det känns nytt och fräscht Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
1/23/11, 3:30 PM
#2

Vad kul om det blir lite mer aktivitet på sidan! Lät jättekul med månadens katt, men kanske är det så som Danielle skriver, att det inte finns så många som kan "tävla" om det än. Olika årstider eller teman lät därför som en jättebra idé tycker jag. Allt för att få fler bilder till sidan oxå ;) Jag personligen gillar foton mkt. Jag skulle gärna se "bästa porträtt, bästa busbild" etc etc.

AnnaKarin
1/23/11, 4:13 PM
#3

Om vi ska ha nån typ av Bästa bild, vilka ska då rösta fram den? Ska vi göra det här eller ska jag be några från andra kattforum att rösta (så gör CRX iFokus t ex, där är jag med i panelen).

Vi kan börja själva så får vi se hur det går.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
1/23/11, 5:35 PM
#4

På Ragdoll iFokus får de som besöker rösta i tråden. Man kan ju göra reklam för fototävlingen på andra katt-ifokus för att få fler som röstar…

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
1/23/11, 6:11 PM
#5

Jag gillar Linas förslag med teman för bästa bild!

cajzzza
1/23/11, 6:59 PM
#6

Jag gillar oxå tema-bilder… eller årstider…

Men sen så blev jag ju självklart intresserad av att läsa en "import-historia". Gärna hur allt går till, från början till slut.
Är (för mig) en del av kattkunskapen som jag saknar. Med tester, pass eller liknande…

Sen så hoppas jag på lite info från rasråd….

Om någon är engagerad i SVERAK, så får denne gärna bidra med vad som händer där och/eller kring utställningar.

Jag satt häromdagen här på forumet och läste om vad som är farligt för katter. Kan man inte komplettera den med giftiga växter?
Jag har försökt att sammanställa en lista…
AnnaKarin, du kanke vill/kan kika på den och se om den kan publiceras?

Annons:
AnnaKarin
1/23/11, 7:28 PM
#7

#6 Jättebra, du kan lägga ut den själv under artiklar om du vill men annars så skicka den till mig.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

AnnaKarin
1/24/11, 4:53 PM
#8

Är det någon som har en bild på en burmilla som tuggar på en växt av något slag eller sitter i en blomkruka eller liknande så tar jag tacksamt emot den för att illustrera cajazzas fenomenala artikel om giftiga växter. Gloria ser inte ut att trivas i sammanhanget så jag byter gärna bild.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
1/25/11, 7:26 PM
#9

#8 kanon med bilden!!!

och jag har en ev till artikel, men jag vill lura lite till på den och se om jag behöver uppdatera den lite… handlar om kattens beteende…!

cajzzza
1/25/11, 7:30 PM
#10

Satt och  funderade lite på det här med tips och ideér…. Det finns så många bra tips, ideér och erfarenheter hä rpå forumet!

Och det efterfrågas ibland tips på hur man ska göra vissa saker (tex rastgård).

Skulle vi inte kunna försöka skapa en "samlingsplats" för alla tips, ideér och beskrivningar…

Om någon gör en nätdörr kunde man då lägga upp en arbetsbeskrivning på hur man gör och vad som behövs….

AnnaKarin
1/25/11, 8:48 PM
#11

Jag gör en klistrad Tipstråd så kan vi lägga in såna saker där även om vi diskuterar dem i andra trådar. Den tråden kan hållas ren från prat.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
1/25/11, 8:52 PM
#12

#10 & 11, det låter superbra!

AnnaKarin
1/25/11, 8:52 PM
#13

#9 Håll på artikeln ett tag du, vi kan ju inte uppdatera för ofta;-)

Ser att jag stavat ditt namn fel i rubriken på artikelnSkäms

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
cajzzza
1/26/11, 9:46 AM
#14

Kanon med tipstråd, och som du skriver "ren från prat". Så nu gäller att vi alla kommer med tips…

Japp, artikel håller jag lite på, måste sätta mig och kika på  den lite oxå…
Att du stavat namnet fel är inget som jag har märkt, så det gör inget. Är detc ovh några zz så vet nog de flesta vem jag är Skrattande

Upp till toppen
Annons: