Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1200 ggr
[Ai-chan]
2010-09-07 14:22

Burmilla ute

Låter du din Burmilla springa fritt ute?

Annons:
AnnaKarin
2010-09-07 20:38
#1

Jag har inte låtit någon av mina katter spinga fritt ute.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Ai-chan]
2010-09-07 20:44
#2

Okey =) Du bor inte så jätte lämpligt heller kanske för det?

Om du bodde jätte långt ut på landet ifrån vägar o sånt. Skulle du då låta dom springa lite ute? =)

AnnaKarin
2010-09-07 21:54
#3

Jag tycker inte att man ska ha djur springa vind för våg så isåfall skulle jag nog ha en rastgård eller en stor innätad altan. När vi bodde i huset så hade vi en inglasad altan med nät för ena fönstret, där älskade katterna att vara.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Ai-chan]
2010-09-07 21:57
#4

okey =)

Palombiens
2010-09-08 00:51
#5

Nej, men vi har en innätad altan - mycket uppskattat! Och så går vi på selpromenad ibland.

Vi bor i hus, inte på landet dock. Jag tycker att det är väldigt stora risker med att låta katter springa fritt ute, dels på grund av risken för olyckor och dels på grund av risken för smittor eftersom vi har uppfödning. Sen är det ju också så att katter inte går att styra över när de är ute och grannar ska inte behöva ta kattslagsmål på tomten, kiss i sandslådor, på möbler etc. Jag tycker själv att det är sådär med alla katter som går ute här.

Skulle vi bo väldigt isolerat ute på landet och inte ha uppfödning vet jag inte om jag skulle tänka annorlunda, men risken för olyckor, att de springer bort eller blir inlåsta någonstans finns ju fortfarande.

Lina-BML
2010-09-08 01:05
#6

Sen finns det ju andra faror oxå. Några vänner till mig som bor väldigt lantligt eller kanske snarare "skogsligt" blev av med sin katt härom dagen. Han blev överfallen av något vilt djur och dog omgående Rynkar på näsan Och de har alltid känt att de bott förmånligt just för att ha katt, men nu vete 17 om de vågar ha katt fritt springandes utomhus igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: