Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2051 ggr
miss-mia
8/19/10, 7:14 PM

Innätning av uteplats vs selpromenader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

jag kanske inte hör hit egentligen Skämseftersom mina kissar är huskatter, men dock med en mamma av rasen Burmilla.

Brukar hänga på ett annat forum, men det verkar ha stängt sitt forum utan förvarning.

Min fundering då: Femmånsder är katterna nu. De har accepterat selen o kan skapligt vistas ute med koppel.

Vi har en uteplats som är stenlagd. Utanför är en plantering av tata buskar som hör till vår uteplats. Det är flera rader av buskar och markägare sköter trimning av dom. Alltså kan bara själva uteplatsen nätas in, så kissarna får bara den stenlagda delen som vi ju kan ha krukor o sånt på för att få grönt där med.

* Fråga: Är det synd att katterna missar buskarna? Är set dumt att innäta på dom premisserna? Samtidigt vet jag att de skulle älska att vara ute utan sele och dessutom blir det ju mer utevistelse om de kan gå ut på ett säkert sätt ensamma!

Grubblar ihjäl mig, hjälp!

Annons:
Lina-BML
8/20/10, 12:04 AM
#1

Min spontana tanken är förstås att allt är bättre än inget Glad När jag hade katter så hade vi en vanlig balkong innätad. Den hade bara vanligt betonggolv och lite ditt och datt som finns på en balkong, men de stortrivdes förstås. De kunde sitta och kika på saker som hände runt omkring, jaga flugor och harskrankar etc. Jag tycker absolut att det är en bra idé och katterna blir säkert jättenöjda med det. Ni kan ju fortfarande gå ut i koppel om de önskar känna gräset mellan tårna…

miss-mia
8/20/10, 2:44 AM
#2

Tack för svaretGlad! Det lät väldigt bra, var rädd att de skulle tycka det var tråkigt!

Och presic som du säger så ska dom få gåi sele på gården också, finns mkt gräs o mysiga gångar där!

Mvh Mia!!

Palombiens
8/21/10, 1:29 AM
#3

Vi har innätad altan, en bit ovan mark och alltså utan gräs. Den är superpopulär. Bild finns i tråden om rastgård.

Jag tycker absolut att du ska näta in uteplatsen till dem! Du skulle ju kunna ha en väldigt vid låg sak och odla gräs i om de gillar det.

miss-mia
8/23/10, 4:04 PM
#4

Hej!

Det ser ju jättefint ut!! Och vilken underbar bild med en katt i varja ruta!

Vi bor ju i hyresrätt och det är ett dyrt boende o hyresvärden är mycket mån om att det ska se fint o snyggt ut.

Är det rådjursnät du har? Syns det mkt? Ser ju väldigt fint ut på bilden!!

Palombiens
8/23/10, 9:05 PM
#5

Vi har svetsnät, tror jag att det kallas. Som hönsnät men med fyrkantiga rutor och mycket styvare. Jag har för mig att vi kan ha köpt det på Bauhaus. På långt håll syns det inte alls.

miss-mia
9/17/10, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tänkte bara uppdatera…

Vi har nu nätat in uteplatsen med rådjursnät.

Behöver jag säga att katterna älskar det?

Är jätteglad att vi kom till skott o ordnade det!

Lägger in ett litet foto, får se om jag lyckas ladda upp det hit!

Annons:
Lina-BML
9/18/10, 5:33 PM
#7

Vad roligt att det blev så bra! Kan tänka mig att det uppskattas Glad

AnnaKarin
9/18/10, 9:50 PM
#8

Kul för katterna!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

miss-mia
9/25/10, 4:27 PM
#9

Ja, det känns som det smäller lite högre för dom än koppelpromender. Fast vi gör det ibland också!

Våra kissar är ju blandras huskatt/Burmilla.

Har blivit sä kär i deras personlighet (både huskattdelen o burmilladelen). Men har läst mkt om burmilla och deras personlighet är väldigt mycket  likadan.

Fråga: Tror ni man kan sammanföra en Burmilla med våra kissar? går i små tankar att köpa en, tycker de är så fina.

Ska man vänta tills våra är större? De är 6 mån nu, ska kastreras om 2 veckor.

Kanske skulle haft en annan tråd om den här frågan.inser jag nu :-)

Mia

AnnaKarin
9/25/10, 10:25 PM
#10

Det borde inte vara något problem att sammanföra dina katter med en burmilla. Vilket bra val!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
9/26/10, 10:30 PM
#11

Jag tror inte heller att det skulle vara några problem.  Det finns burmillasmått i Skåne ;)

Upp till toppen
Annons: