Annons:
Etikettkattungar
Läst 2693 ggr
Lina-BML
2010-08-10 18:43

Att vänta på en kattunge...

Jag hoppas och längtar efter en kattunge… :) Förhoppningsvis kommer hon/han till nästa sommar. Det finns ju många fördelar med att vänta på en speciell liten rackare;

-Man hinner förebereda sig, sätta sig in i rasen, lära känna den tilltänkte uppfödaren, läsa böcker, sitta på forum ;) och mkt mkt mer.

Men… denna väntan är ju även fruktansvärt jobbig och man bara önskar att tiden vore inne NU!

Jag vet att det lönar sig att vänta på något gott, en liten som man verkligen längtat efter och tror på. Men visst 17 är det frustrerande! ;) Antar att ni är många som känt som jag.

Annons:
AnnaKarin
2010-08-10 21:06
#1

Jag har fullt sjå med att vänta några månader och du ska vänta ett årFörvånad Det är på två vis, man hinner lära sig en himla massa under den långa väntetiden. Hoppas dock att tiden går fort för dig.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Kikirikis
2010-08-10 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En lång väntan. Tror man ska vänta länge på sin BurmillaSkrattande.

Själv började vi planera för en Burmilla i början av -90 talet. Hon kom till oss 2008…aktivt började letande när vi träffade Kees första gången på en utställning.

Den som väntar på någonting gott…

När vi började leta Burma, läste jag varenda kattbok som fanns tillgänglig. Ringde massor med uppfödare, pratade och frågade så de fick skavsår i öronen. Det var innan alla hade datorer som du kanske förstår.

Men får medge att efter vi fått hem våra Burmor, har jag inte läst många kattböcker. Bara några få riktigt spännande genetik och psykologiböcker. Men kontakten med andra uppfödare har varit intensiv.

Har du bestämt vad du vill ha, hane, hona, färg? Sällskap, avel, utställning eller alla delarnaGlad.

Hälsningar, Monica, Manda och Burmorna

Lina-BML
2010-08-10 22:04
#3

Ja inte är det lätt inte… men jag tror oxå på att förbereda sig ordentligt. Jag har haft katt förut, huskatter. Men nu är det många år sedan sist och jag känner att jag har en del att ta igen. Jag är rätt kunskapstörstande av mig… ;) Dock läser jag oxå främst böcker om beteende, psykologi och avel. Och surfar på alla möjliga burmillasidor förstås! Det är ju mkt enklare nu när internet finns. Forum av detta slag är ju t ex toppen.

Jag är framför allt ute efter en sällskapskatt, men blir det en vacker en, så provar jag gärna utställning. Hona eller hane är inte heller helt bestämt. Jag hoppas på att kunna välja den individen som verkar passa bäst hemma hos oss. Social och framåt, lugn och trygg som fixar lite liv och rörelse.

Vad roligt att ni delar med er av era historier! Och har Kikirikis väntat närmare tio år så hoppas jag att jag överlever till sommaren… :) men det blir inte helt enkelt må jag säga!

Lina-BML
2011-04-30 17:15
#4

Helt otroligt att det gått så lång tid sedan jag skrev det här inlägget! Och jag väntar ju än… Tungan ute men nu är ju iaf min väntans hona, Vera, parad så jag håller tummarna så hårt det bara går. Men som vi skrev tidigare, visst finns det fördelar med att vänta. Nu har jag ju hunnit träffa många trevliga rasrepresentanter irl och dessutom trevliga hussar och mattar Glad Vi får väl se om mina planer går i lås den här gången!

cajzzza
2011-05-01 09:54
#5

Vad roligt att höra, om hur du tänkte när du började vänta på en kattunge…

Hur käns det nu, nu när det börjar närma sig…?
Jag är imponerad av dig, att du shoppat loss ännu.. Skulle jag vänta så länge på den första, då skulle jag fördriva tiden med att handla kattsaker…. Skrattande

Lite roligt att du skrev i denna tråd igen efter några månader…

Själv satt jag faktiskt å skrev ihop en text till min hemsida, om hur det är att vänta på en burmilla och vad som hänt under resans gång… (läs den gärna, finns här.)

Det roligaste är nog ändå att vi är två på detta forum som väntar på en burmilla, och att det visade sig att vi bodde på samma ort….
Att internet kan föra samma människor på det sättet… Skrattande

#2 att uppfödarna fått skavsår i öronen, när du letade katt. Det känner nog vissa av dagen uppfödare igen. Fast de kanske får skavsår/valkar på fingrarna av alla mail som jag skickar… Flört

AnnaKarin
2011-05-01 09:59
#6

Som uppfödare måste jag säga att jag hellre har kattungeköpare som hör av sig en gång för mycket än en gång för lite så de skavsåren, vare sig de sitter i öronen eller på fingrarna, står jag så gärna ut med och det tror jag gäller de flesta av oss.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Lina-BML
2011-05-01 12:14
#7

Ja, jag har inte uppfattat att det gått sååå lång tid sedan jag skrev detta inlägg. Det har hur som helst varit toppen att ha detta forum att spendera tid på och ta reda på saker. Och fått nya bekantskaper både via nätet och irl. Men visst är det nog ett gäng som fått skavsår, som du skriver Cajzzza ;) Skönt att höra din inställning dock AnnaKarin. Det är ju vad man hoppas.

Jättekul sammanträffande med dig och mig Cajzzza. Vi har ju redan utställningsplaner för flera år framöver, trots att vi inte ens har några millor än ;) Och det börjar äntligen kännas lite mer verkligt nu, även om allt än så länge är väldigt osäkert. Jag börjar iaf känna mig lite tryggare i att jag KOMMER att få en kattunge som jag gillar, även om det inte alltid blir när man först planerade. Den som väntar på något gott, som det heter.

Och jag försöker att inte köpa så många saker. Har en tanke om att jag inte ska förköpa mig heller när katten äntligen kommit. En del leksaker så klart och lite klätter och klös ska förstås köpas eller tillverkas. Men sen ska jag försöka att låta det vara så länge katten är nöjd. Det finns ju så mkt roligt att aktivera sig med i ett hem redan som det är, och dessutom två småttingar som kommer vilja leka en hel del med kissen ;) Som jag skrivit tidigare ska jag snarare satsa på att försöka komma på lite lösningar så katten kan få vara i fred och ha bra platser att vila på.  Vi får se hur det blir i verkligheten! Ska bli så spännande…

cajzzza
2011-05-01 15:58
#8

Jag gillar din inställning AnnaKarin, det är skönt att höra!

Å gällande leksaker Lina, så finns det massor i "butik Lillängen" i Vretstorp Flört Så kom hit och hämta…

Japp, den som väntar på nått gott…

Upp till toppen
Annons: