Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1231 ggr
CallaMej
4/17/10, 4:44 PM

Inga flyg!

Jag är bara enormt nervös just nu. På måndag ska min lilla Burmilla lyfta från Australien och så är det svenska luftrummet stängt! Det bara måste lösa sig… tillståndet gäller inte heller hur länge som helst och hinner hon bli 3 månader får hon inte komma till Sverige förrän Rabiesvacc. är gjord och man kollat antikroppar (många månader).

För att inte tala om vad resan kostade…som man inte kommer få några pengar tillbaka på. Jag vågar inte ens tänka tanken. Vet inte om jag har råd att betala 10.000 kr till för en ny resa *suck* Nu känns det inte kul Gråter

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
AnnaKarin
4/17/10, 6:11 PM
#1

Håller tummarna för att det löser sig för er!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
4/17/10, 7:23 PM
#2

Håller tummarna!!! Har du haft någon kontakt med cargo-företaget för att höra vad de har för plan om Arlanda fortfarande är stängt? Ställer de flyget då, eller landar de kanske någon annanstans? Minns inte riktigt hur dispensen är formulerad men jag tänker att om du kan få henne via ett annat land och bila och hämta henne, eller ta tåg eller båt.

sleepycat
4/17/10, 8:10 PM
#3

God idé.

Hör med dem. Du borde få möjligheten att hämta på annan plats, men inte säkert.

Håller tummarna.

Frid och allt gott!

//Jan

CallaMej
4/17/10, 9:34 PM
#4

Vera ska flyga med Thai Airways och dom har bett mig ringa imorgon för info; får se vad dom säger. I fredags kunde dom inte säga någonting dock. JetPets som jag har anlitat i Australien går inte att få tag på nu; dvs tidigast måndag då hon ska åka!

Sen får jag väl ringa JBV på måndag om det inte löst sig. Min dispens gäller tom 23 april…hoppas att det räcker. Den 26 april blir hon ju 3 månader och då får jag jhu inte ta in henne oavsett…

Jag måste ju ha med min bebis (människa ;o) )…inte så kul att bila då. Bara att ta sig till Sthlm kommer vara en utmaning och det är inte så populärt här hemma att jag ska köra öht. Så jag hoppas verkligen att dom kan lösa Arlanda/Landvetter/Malmö.

Tack för alla "tummar" - dom kommer att behövas!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
4/17/10, 11:31 PM
#5

Katter som kommer in på dispens brukar även kunna få hämtas på Kastrup, det sa de på JBV när vi skulle hämta Kees. Kolla den möjlighten med dem, kan ju hända att Kastrup öppnar före de svenska flygplatserna. Håller tummarna allt jag kan för er!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Palombiens
4/18/10, 11:05 PM
#6

Det verkar rätt lovande ändå!

Annons:
Lavine
4/19/10, 1:16 AM
#7

Ojojoj, jag hoppas innerligt att det går vägen. Förstår om det är en stressad tid just nu.

CallaMej
4/19/10, 4:56 AM
#8

Gråter

Dom har stoppat min Burmilla och hon får inte ens lämna Australien. Dom hoppas kunna skicka henne nästa vecka. Men då är hon över 3 månader. Jag ska kontakta JBV imorgon (eller idag, gick upp för kolla mailen nu nattetid bara) och se vad dom säger.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

CallaMej
4/19/10, 10:00 AM
#9

Vera är nu inbokad på ett flyg som går på torsdag och landar fredag morgon; det är sista dagen hon kan komma in i Sverige. Så nu behöver jag hjälp att hålla alla tummar och tår som finns!!!!

Kan hon inte komma då, så kommer hon nog inte alls…Gråter Då är det någon annan Burmilla som kommer bli svensk.

Nu ska jag ringa JBV…och sen måste jag få sova lite. Var uppe halva natten för att kunna ha direktkontakt med uppfödare och de som handhar transporten.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Kikirikis
4/19/10, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vi har många tummar och tår!

Förstår hur du känner dig.

Monica, Manda & co

Palombiens
4/19/10, 8:50 PM
#11

Vi håller hårt!

Vad sa Jordbruksverket?

All-Saints
4/19/10, 9:36 PM
#12

Hej Danielle

Åh, hvor jeg håber det lykkes for dig at få Vera hjem nu - jeg har tænkt så meget på dig de sidste par dage. Men det lyder da som om Arlanda ikke er helt umulig længere. Kastrup er stadig helt lukket - måske i morgen eftermiddag vil de tillade flyvning igen - Cimber Air har tilbudt at lave en testflyvning - hvis de kan få lov.

Hvis ikke det lykkes for dig nu - så overvej om hun evt. kan flyve med Mistral når han forhåbentlig kommer til mig sidst i juni - jeg vil godt tilbyde hun kan være hos mig til der er taget blodprøve mm så hun kan komme ind i Sverige.

mvh Annemette

CallaMej
4/21/10, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Håll nu tummar och tassar (IGEN!)- planen är att Aloe Vera ska flyga imorgon bitti och det är fortfarande inte avbokat Skrattande Chansen är ju minimal att dom låter henne åka med även om flygplanen går Obestämd, men jag hoppas innerligt!

Har inte gjort någonting annat än att prata via teleon och internet med uppfödaren, JetPets (som anordnar resan), flybolaget ThaiAirways och kollat nyheterna stup i kvarten!

#12 Så himla snällt av dig att erbjuda din hjälp!! Uppskattar det enormt! Glad Men…om Aloe Vera inte kan flyga imorgon så kommer jag söka specialtillstånd från JBV (som endast kan göras för Australien och Nya Zealand - man hittar ingen info på deras hemsida om detta, men via min kontakt på JBV så ska det fungera) att Rabiesvacc henne en gång och sedan ta blodprovet endast 30 dgr senare. Så då kan hon nog flyga till Sverige om ca 6 veckor. Men vi får se…

#11 JBV vägrar förlänga hennes tillstånd att komma in i Sverige, trots denna extraordinära krissituation Rynkar på näsan Men som tidigare skrivet; jag kommer i så fall ansöka om specialtillstånd att ta blodprovet efter 30 dgr (istället för 2 vacc och 120 dgr väntetid). Kommer ju kosta ett antal tusenlappar till dock om hon inte kan åka imorgon Rynkar på näsan

Bjuder på ett foto av min lilla 12 veckors-pärla Kyss (Foto: Michele Ristuccia)

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Kustens
4/21/10, 11:31 PM
#14

Vad söt hon är!!

Får verkligen hoppas att det går vägen.

Roligt med fler Burmillauppfödare här i närheten, och kanske även på utställningar så småningom!

Stellan

AnnaKarin
4/22/10, 12:39 AM
#15

Hon är såååå söt! Jag hoppas verkligen att det går vägen nu. Håller tummarna!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
4/22/10, 9:59 AM
#16

Lilla Vera åkte ut till flygplatsen i natt, men efter några timmar sa ThaiAirways nej - hon fick inte åka med. Flyget skulle gå och det från Bangkok också, men dom vågade inte…*suck*

Så nu ska ansökan göras till JBV igen, Rabiesvacc göras, blodprov, labtest, boka ny resa….*puh* känns som att börja om Rynkar på näsan

#14 och #15 Jag tycker också att hon är sockersöt (naturligtvis) och jag vill bara ha hem henne NU!!!! Lite utställningar har jag redan inplanerade i kalendern - fast i höst/vinter med Vera. Då borde hon väl hunnit hit…?! Obestämd Flört

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
4/22/10, 11:28 AM
#17

Ån nej, jag lider med dig! Huvudsaken är ju att lilla kissen mår bra, det hade ju varit hemskt om de tagit med henne och sedan hade hon blivit sittande någonstans. Kram!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
4/22/10, 12:17 PM
#18

#17 Ja absolut, mardröm om hon fastnat i Bangkok! Man har ju dåligt samvete bara för att dom kört ut henne alldeles ensam till flygplatsen 2 ggr *stackarn*

Tredje gången gillt hoppas jag på nu om några veckor istället! Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

All-Saints
4/22/10, 10:16 PM
#19

Jeg krydser fingre for du får din nye dispensation.

nosicats
4/22/10, 10:21 PM
#20

Vilken pärs. Jag håller tummarna för att du ska få hem din sockertopp så snart som möjligt.

Annons:
Palombiens
4/25/10, 8:52 PM
#21

Jag hoppas på att du kan lösa det med specialtillstånd!

CallaMej
4/25/10, 10:42 PM
#22

#21 Sitter och filar på ansökan nu. Nu hoppas jag att Aloe Vera kommer någon gång i mitten/slutet på juni istället.

Men denna väntan - man är ju lite nervös hela tiden; ansökan ska bli godkänd, hon måste utveckla tillräckligt med antikroppar mot Rabies, flygen måste gå…etc.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
4/26/10, 11:29 AM
#23

Håller alla tummar och tassar vi kan för er!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: