Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1397 ggr
BARFmycat
2010-03-22 18:41

Presentation av BARFmycat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, alla medlemmar på Burmilla!

Jag heter Sarah Siverman, bor i Stockholm, är 20 år och jag är ny Medarbetare här på sajten.

Jag kommer främst att engagera mig i foderfrågor samt skriva foderelaterade artiklar här.

Jag har tre katter, två bondkatter på 5 år som heter Gert & Ernst, och en 25% Maine Coon, 25% Birma och 50% bondis som heter Tengil, han är 6 månader.
Gert och Ernst är kullsyskon.

Jag har BARF:at dem sedan två år tillbaka, Tengil har ätit BARF sedan han var 12 veckor. Jag har tre års erfarenhet av BARF, jag pluggade på ordentligt ett år innan jag kände mig tillräckligt självsäker för att börja BARF:a mina då torrfodersknaprande katter.

Anledningen till att jag har valt BARF är för att jag kom på mig ejälv när jag gick på gymnasiumet, naturbrukslinjen, med att alla våra djur på skolan fick artanpassad mat. Kajmanen fick kött, vattensköldpaddorna fick fisk, köttätande fiskar fick räkor, fåglarna fick frön och frukt, insektsätande ödlor fick insekter, ormarna fick möss mm.

Plötsligt så kunde jag inte för mitt liv begripa varför mina katter skulle äta processerat torrfoder?!
Klart de ska ha kött!

Och på den vägen var det, och jag har verkligen inte ångrat mig en sekund.
Mina katter har aldrig tandsten, är stora och fina, har glansig päls, rena öron och ögon, fräch andedräkt(!), luktfritt bajs(!!!!) och ett väldigt harmoniskt temperament.

Och min ambition är att hjälpa så många som möjligt med foderfrågor, jag vet att det är en djungel det där med kattfoder, och jag står gärna till förfogande om ni har några frågor!

Något ni bör känna till om mig är att jag har Aspergers Syndrom, det är en högfungerande form av autism.
Den gör så jag har lite svårt för att "fatta vinken", och "läsa mellan raderna". Jag säger alltid det jag tycker och jag förstår inte alltid att det inte är okej att säga så eller att det kan göra någon ledsen eller att någon tar illa vid sig. Om jag säger något som är olämpligt så kan jag lova att jag har med all säkerhet inte ens själv fattat att jag sagt något dumt, ännu mindre menat något illa och då är det bara att hojta till, ta mig i örat och säga "Hördududu, vad menar du egentligen med det där? Jag tyckte du uttryckte dig lite konstigt nu!" så jag vet om det och kan förklara mig och be tusen gånger om förlåtelse!Oskyldig

Folk med Aspergers nischar in sig på ett särskilt område, sen så läser de allt som går att hitat om det och är totalt ointresserade av något annat, och mitt område är BARF..Tungan ute Och ja, djur och främst katter såklart!

Jag har tyvärr inte säskilt mycket erfarenhet av burmillor, min lillasyster har precis skaffat en hona som jag tyvärr inte hunnit träffa en, lila är hon tydligen, så jag får väl åka hem ill henne och plugga på lite om burmillor..Tyst
Annars så tycker jag att det är en förskräckligt söt katt, ser ju ut som kattungar hela livet och har alltid så otroligt vackra ögon!

Ja, vill ni veta något mer om mig är det bara att fråga, jag svarar på allt och skäms inte för nått!Flört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
AnnaKarin
2010-03-23 10:35
#1

Välkommen hit!! Det ska bli intressant att läsa dina artiklar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

BARFmycat
2010-03-23 15:53
#2

#1

Tackar, tackar!

Ja, jag hoppas även jag att det ska bli intressant för er att läsa demTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Palombiens
2010-03-27 14:50
#3

Kul att din lillasyster har burmilla! Vad är det för kisse?

BARFmycat
2010-03-27 16:42
#4

#3

Jag dubbelkollade, det var tydligen en burma, ingen burmillaSkäms

Men hälften rätt kan amn nästan säga?Tungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Palombiens
2010-03-27 16:58
#5

Hehe, ja absolut  Glad

MyTwiggs
2010-03-29 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tycker också att BARF är en superlösning! Skrattande  Tyvärr svansade jag bara förbi här och upprhåller mig inte så mycket på burmilla iFokus eftersom jag bor på cornish rex-sajten Flört

Jag vet att jag har varit inne på din hemsida förr och uppskattat den mycket! Jag vill lära mig mer, även om jag har halv-BARFat mina katter i ett par år nu. Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
BARFmycat
2010-03-29 21:49
#7

#6

Jag har erbjudit även erbjudit cornish mina artiklar, du får väl tjata lite på sajtvärden och medarbetarna om du vill ha artiklarna där ocksåFlört

Ja, BARF = BÄST!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

MyTwiggs
2010-03-30 09:21
#8

# 7

och de har tackat nej????? Förvånad  Här ska tjatas! (jag är Medarbetare och tycker i alla fall att det är mycket vidkommande att behandla foderfrågor och sätta fokus på det!) Cornish rex är ju inte bara en ras, de är ju katter också Flört Hihi

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaKarin
2010-03-30 12:07
#9

Ni på Cornishsajten är så välkomna in hit till oss för att läsa våra artiklar:-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

MyTwiggs
2010-03-30 13:00
#10

Tack SkrattandeKyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

BARFmycat
2010-03-30 16:59
#11

#8

Nej, de har bara inte hört av sig. Men jag måste missat dig, jag trodde att jag PM:ade alla som jobbade med cornish"

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

MyTwiggs
2010-03-30 17:05
#12

Obestämd Hmmm.. Ja, det var ju märkligt… Jag ska snacka med sajtvärden :D

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: