Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 875 ggr
BARFmycat
2010-03-10 21:14

Kostnad för BARF 10/3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje gång jag gör mat åt katterna numera så räknar jag alltid ut hur mycket det kostade för mig den gången att köpa kattmat, så jag tänkte redovisa det här så kan man få ett litet hum om vad det kan kosta att köpa BARF.

Den här gången blev det;

Grissvans (!) för 17;- kilot, det räckte till 21 dagsransoner, och då blev det alltså 3;. per katt och dag.
Levern kostade 27;- kilot, den räckte också till 21 dagsransoner, och kostade således 4.50;- per katt och dag.
Till sist blev det kycklingvingar som kostade 15;- kilot, det blev 42 portioner av dem och då blev det 2;- per katt och dag.

Så den här gången kostade det mig 245;- för 84 dagars mat åt katterna.

Och mina stora katter äter mellan 70-100g var om dagen, och kattungen äter ungefär 120-200g om dagen. Så kattungen kostar ju egentligen lite mer per dag och de andra katterna lite mindre.
Men alltså ungefär 100;- i månaden.

Och ja, för den kvaliteten på maten, och hur bra de mår av den och jag vet exakt vad det är för något, så är det riktigt billigt tycker jag. Jag hade lätt kunna betala det tredubbla för det, för det är det värt.
Men det bästa är att man inte ens behöver detTungan ute

På bilden;
Såhär ser det ut på golvet hemma hos mig efter att jag portionerat och fryst in mat åt katterna!
(Ja det ligger en kniv på golvet, och nej katterna skär sig inte på den..)

Hälsningar,
Sarah
http://www.barfmycat.se/

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
CallaMej
2010-03-26 21:39
#1

Det var ju inte alls mycket pengar…

Min katt äter idag utslutande torrfoder, ville inte ens ha blötfoder som kattunge…men visst låter det bra med BARF.

Kollade in www.barfmycat.se och det är ju sannerligen intressant och en kurs hade man gärna gått på. Det bästa tyckte jag var att  kattbajset luktar mindre/är "luktfritt"! Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

BARFmycat
2010-03-27 00:24
#2

#1

Nej, jag tycker faktiskt inte det.

Ja det låter inte bara bra, det är bra ocksåFlört

Hahahaha! Ja det är ju en stor motivation! Och en annan riktigt bra grej är att de slipper allt vad tandsten heter, som bortblåst.. Mycket skönt. Och risken för diabetes är också mycket liten om man BARF:ar.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Palombiens
2010-03-27 14:47
#3

Jätteroligt att du publicerar artklar här. Jag ser fram emot recepttips!

BARFmycat
2010-03-27 16:46
#4

#3

Tyvärr så kommer jag inte skriva om några recept, eftersom jag delvis försörjer mig på att göra recept åt mina kunder. Jag kan tyvärr inte ge bort recept gratis samtidigt som jag tar betalt för dem.. Hoppas du förstår.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: