Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1692 ggr
CallaMej
2010-03-20 12:56

Ny import från Australien!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får jag presentera lilla Miamber Aloe Vera från Australien som skall flytta in hos S*CallaMej!

Om allt går bra så kommer hon till Sverige i mitten/slutet på april och jag längtar enormt. Det är så spännande så det är inte klokt!!!!

Är hon inte ljuvligt sockersöt? Flört

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
sleepycat
2010-03-20 13:28
#1

Underbart söt!

Lycka till med den lilla pralinen och vad duktigt av henne att åka ända från Australien.

Frid och allt gott!

Hälsar

Jan

CallaMej
2010-03-20 13:51
#2

#1 jo, det är väldigt långt bort och alldeles för långt att åka själv för en liten kattunge egentligen. Men jag får skämma bort henne när hon kommer hem istället! Det är ju Jordbruksverket som sätter reglerna och enligt dom får hon inte vara äldre än 3 månader när hon kommer till Sverige (om man vill slippa "Rabies-vaccin-cirkusen"). Men det ska nog gå bra!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

AnnaKarin
2010-03-21 23:22
#3

Grattis, vilket kap!! Det ska bli kul att se mer av henne

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
2010-03-22 09:29
#4

#3 Jag hoppas verkligen att hon är det iaf!

Idag fick jag bekräftat att betalningen kommit fram - så nu är hon "min"! Flygtiderna är också preliminärt bekräftade; 20 april landar denna lilla sak i Sverige, på Arlanda närmare bestämt. Själv bor jag ju i Göteborg, men det var nästan dubbelt så dyrt att flyga henne till Göteborg, Landvetter =o/ , så det fick bli Arlanda.

Uppfödaren med hjälp av några domare har nu kommit fram till att hon är choklad shaded (full expression).

Liten fråga; hur gör ni med hemkarantän vid ny import?

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Kikirikis
2010-03-26 12:09
#5

Hej,

vad spännande, då kommer det en till Burmilla tjej till Sverige. Vi hämtade våran "Manda" lite närmare ifrån Skrattande.

Nyfiken fråga, hur kommer det sig att du nu skaffar dig en Burmilla? Vad "föll"du för?

Själv har jag längtat efter en sedan jag såg en bild i Burman (Burmaklubbens medlemstidning) i början av -90-talet. Mina förhoppningar var en Burma i vit kostym och det stämmer exakt. Alltså för vår del full pott!

Lycka till / Monica och Manda

CallaMej
2010-03-26 12:27
#6

#5 Jag ska vara ärlig och säga tt jag har varit inne på lite olika raser, men av olika anledningar kom jag fram till att dessa raser inte passade…

Sen fick jag upp ögonen för Burmilla; utseendet var det som primärt fick mig intresserad, men det var definitivt beskrivningen av temperamentet som gjorde att jag bestämde mig - för mig är det av yttersta vikt att den skall trivas i barnfamilj också.

Jag har kollat in Manda tidigare - riktigt, riktigt, riktigt söt är hon =o)

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Palombiens
2010-03-27 14:45
#7

Det är så roligt att du startar din uppfödning med en Miamber-hona tycker jag Glad

Vi hade Spira i karantän i ett eget rum i en eller två veckor när hon kom. Kees bodde hos Anna-Karin först och honom släppte vi faktiskt bara in hos oss när han flyttade hit.

All-Saints
2010-04-09 11:40
#8

Hej Danielle

og tillykke med hende. Det er et lækkert kuld Michele har fået der.

Som Annika skriver ville jeg sætte hende i eget rum en uge eller to. Især når du også har killinger - de vil være mest modtagelige for vira.

Selvom det er en lang rejse er det en fordel at man ikke får en næsten voksen kat hjem. Da jeg fik min hankat fra Canada var han tæt på et år - og han er aldrig blevet en del af flokken.

CallaMej
2010-04-09 12:41
#9

#8 Hej Annemette, jo det är verkligen en fin kull Glad 

Nu går dagarna sakta, men bara 1,5 vecka kvar nu innan hon landar Skrattande Lite konstigt känns det att få hem en katt man bara sett på några foton och som just nu bor på andra sidan jordklotet.

Och som sagt så känns det bra att hon är kattunge när vi får henne, men om jag hade fått välja skulle jag gärna se att hon var någon månad äldre när hon ska åka så himla långt alldeles ensam - men det godkänner ju inte Jordbruksverket i Sverige.

Jag mailade dig precis förresten…så vi hörs nog snart igen!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Upp till toppen
Annons: