Annons:
Etikettutställningar
Läst 1021 ggr
nosicats
3/20/08, 6:48 PM

Utställningsresultat

Min underbara lilla Zoda är numera Internationell Champion.

Eftersom det inga kattungar blir gjorda här så passade vi på att ta med Zoda till Trondheim 14-15 mars. På lördagen blev hon IC och eftersom Tronderkatten firade 35-årsjubileum hade dom Retro-utställning på Lördag. Det innebar att dom gjorde lite som förr i tiden. Dom hade uttagning av BIR. Med en väldigt enkel rosett så som det var förr. Zoda vann naturligtvis även den trofén. Inte för att hon hade någon konkurrens, hon var faktiskt den första bedömda Burmillan på deras utställning fick vi höra. Men dom framhöll ocks att hon var en mycket värdig vinnare trots att hon var ensam. Ja, det var roligt.

På![](../ShowFile.aspx?BinaryId=39780cf3-baf1-4783-a9eb-1b15556607ec&Filename=080320 009.jpg) söndagen fick hon sitt första CAGCIB.

Annons:
Palombiens
3/20/08, 8:14 PM
#1

Grattis Zoda med matte och husse och uppfödare!

AnnaKarin
3/20/08, 8:34 PM
#2

Grattis Zoda m familj !! Det är tur att det är bara ögonen hon ärvt av sin mor :-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

nosicats
3/31/08, 1:37 PM
#4

Nu har Zoda varit på utställning i Umeå i helgen. Hon fick mycket beröm och fina ord. Dessutom 2 nya CAGCIB.

Nu är det tid för vila från utställning för hennes del en tid. Förhoppningsvis vill även hon planera för småttingar framöver.

Palombiens
3/31/08, 11:31 PM
#5

nosicats - såg du bildspelet innan panelen? Jag fick ett mejl om att snabbt skicka några bilder till det, och tre ord som beskriver burmilla (de hade precis fått reda på att det skulle komma en). Så det gjorde jag.

Det gick lite hastigt men orden blev "utåtriktad - nyfiken - social" och hänvisning till din raspresentation på den här sajten. Och så fick de de några högupplösta bilder på Spira och Suzette (som bor i Norge hos (N)Draumsyn) och Marine från senaste kullen.

AnnaKarin
4/1/08, 12:18 AM
#6

Grattis till de nya certen. Nu hoppas vi på löp och trampet av småtassar framåt sommaren.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Anki12
4/1/08, 12:21 AM
#7

GRATTIS, GRATTIS

nosicats
4/1/08, 9:31 AM
#8

Jag såg bildspelet med Burmillan, det såg verkligen fint ut. Bildspelet rullade på hela dagen på en gigantisk bildskärm. Sedan fanns det även 2 lika gigantiska bildskärmar som visade upp vilka katter som skulle upp till respektive domare under dagen.

Björkstakatten hade verkligen lyckats få till det bra. Det var en toppenutställning.

Upp till toppen
Annons: