Annons:
Etikettot
Läst 1847 ggr
Jotta
2008-03-16 22:35

Önskar tips om veterinär runt Söderhamn / Bollnäs

Hej! Jag undrar om någon kan tipsa / rekommendera en veterinär eller praktik i trakten runt Söderhamn / Bollnäs. Det gäller kastrering av både hon- och hankatt.

Förra året flyttade en honkatt med sin lilla son in till min mamma och hennes sambo. Först bodde de i vedboden, sedan flyttade de in i källaren i huset och nu går de in i rummen i huset. De är dock utekatter och har inte lärt sig sådant som att gå på låda.

Nu är det dock hög tid att båda kastreras och eftersom de är utekatter så skulle jag föredra om honan kastreras med ett så liten öppning i buken som möjligt. Jag vet inte om min mamma lyckas hålla katterna inomhus under så lång tid, vilket egentligen är att föredra, så därför tror jag att det är bättre med så litet sår som möjligt. Så, är det någon som känner till en bra veterinär som mamma kan åka till? Om hon nu lyckas få in katterna i transportburar… Bara det tror jag är en utmaning, speciellt för hanen som aldrig har varit i transportbur eller åkt bil. Honan vet vi inte vad hon är van vid, för hennes förra ägare flyttade från byn och lämnade katten kvar.

Annons:
AnnaKarin
2008-03-16 22:47
#1

Hej ! Jag har kastrerat en katt på vet station i Bollnäs 0278-15005 och de är samma personal som åker till Söderhamn så man kan ringa samma nummer. Min hona fick invändiga stygn och behövde ingen tratt. I ö kan jag rekommendera Gudrun Hjelmqvist i Gäddvik, en kanonveterinär och jätteduktig på katter. Henne når ni på 0271-15029 mellan 8-9 på morgnarna (ej onsdagar).

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Jotta
2008-03-16 22:51
#2

Hej AnnaKarin! Tack så jättemycket för tipsen!!
Glad

Upp till toppen
Annons: