Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 654 ggr
evamojje
2008-01-14 23:01

Kattmanifestation

**

 djurpolis-nu.jpg

Djurskyddet Sverige välkomnar anslutna föreningar och kattvänner i hela Sverige att delta i en manifestation i centrala Stockholm den 18 januari.

Kom och tänd ett ljus för de hemlösa katterna!

På fredag den 18 januari kl 12.00

Plats: Mynttorget, Gamla Stan Stockholm

Manifestationen ordnas i anslutning till att namnlistorna överlämnas till Jordbruksdepartementet den 18 januari. Under manifestationen kommer man att kunna köpa ljus och tända för de hemlösa katterna i Sverige. Pengarna som ljusen inbringar går sedan till arbetet för hemlösa katter (gäller djurhem i Djurskyddet Sverige samt Djurhemsföreningen).

Djurskyddet Sverige utsåg 2007 till Kattens År. Under hela året genomförde man en kampanj med en namninsamling under parollen "Älskade katter märker man". Målet var att få in 100.000 namn, när året gick mot sitt slut hade 104 762 personer skrivit på listorna. Det gör den till en av de mest lyckade namninsamlingarna i Sveriges Historia.

Alla kattvänner som känner sig manade är välkomna

**

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

 

 

 

Annons:
AnnaKarin
2008-01-16 21:08
#1

Ett bra initiativ. Tyvärr har jag inte möjlighet att komma ner själv men jag ska sprida det bland mina vänner och bekanta som bor närmare.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: