Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 801 ggr
flis
1/19/08, 4:58 PM

Nyfiken på burmilla

Hej, det är första gången jag skriver här. Har ingen burmilla (än). Tycker att dom är väldigt fina och ser lite robusta ut. Själv har jag cornish rex och orientaler. Nu undrar jag, hur fungerar burmilla med katter av andra raser? Hur vilda är dom? Är dom mkt för att ligga i knä och kela? Berätta gärna lite om era katter och hur dom fungerar.Lägg gärna in lite bilder om ni har.

Annons:
AnnaKarin
1/19/08, 5:41 PM
#1

Hej! Kul att du gillar Burmilla, de är underbara. Här hemma har vi Devon Rex, Exotic och Burmilla och det funkar jättebra. Burmillahonan o Devonhonan är jättekompisar och hjälps åt med sina kullar. Anki12 här på forumet har en kull med killar hemma nu. Det kommer Burmillor till Skogås Rackethall på utställningen den 2/2 bl a Kees som jag samäger med Palombiens och deras två honor. Kom dit och hälsa på så får du träffa dem live!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

nosicats
1/20/08, 7:49 PM
#2

Burmilla är en fantastiskt rolig katt att bli ägd av. Hur mycket den ligger i knät i förhållande till andra katter går inte att säga något om. Det beror mycket på individen och naturligtvis vem katten väljer i hushållet. Min katt Zoda tex ligger mer än gärna i husses knä och sover med honom på natten. Till mig kommer hon bara när han inte är tillgänglig.

I övrigt en katt som passar bra ihop med andra Burmillor och Norsk Skogkatt som jag har. Har man en Burmilla vill man gärna ha fler. Det enda man måste komma ihåg är att katter inte är något flockdjur utan varje katt behöver eget utrymme för att trivas och må bra. Om du har möjlighet så gå gärna o titta på dom live på utställningen Anna-Karin tipsade om. Eller hälsa på hos Anki12 o hennes småttingar. Jag bidrar med en bild på Zoda.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d8d36d08-b0b5-446e-a5b7-04b17e3b9950&Filename=som 605.jpg)

Anki12
1/21/08, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Titta på bilden ovan och njut av en jätte fin burmilla. Jag sjäjv har ju som sakt 5 burmilla killar och mamman till kattungarna är syster till katten ovan. Rasen är ju så social och trevlig. Vill man se många olika burmillor så kan det nog vara läge att åka till spinneriets utställning i april. Där kommer det att finnas många millor. Det kommer att vara burmillaspecial där. Då kan man ju både klappa och träffa rasen, samt uppfödare. Men ta du dig även en tripp till skogås, som Anna-karin här ovan skrev om.

felidae
1/21/08, 3:00 AM
#4

Nu blev jag lite konfunderad hær! Trodde att Burmillor var långhåriga Burmakatter. Hur ligger det till egentligen?

AnnaKarin
1/21/08, 10:54 AM
#5

Burmilla är från början en korsning mellan Burma och Chinchillaperser. Det är en korthårskatt och hör till kat III. Om du tittar bland artiklarna här på sidan så hittar du rasstandarder för Burmilla.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lavine
1/22/08, 1:13 PM
#6

Zoda är så vacker!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: