Annons:
Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 2126 ggr
nosicats
2007-12-30 20:48

Rapport från Zoda och Einstein

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla Burmillavänner.

Jag har som jag tidigare skrivit den stora förmånen att få låna en helt underbar Burmillakille vid namn Einstein.

Zoda hans fästmö passade på att gå ur löpen 2 dagar innan han kom men matte trodde att hon skulle  gå in i löpen fortare än kvickt när hon fick nos på en snygging.

Men inte det. Hon håller på sig damen. Hon ska väl på katters vis tala om vem det är som bestämmer förstås. Så fort hon blir utsläppt från den vackra pojken springer hon omkring som en kalv på grönbete. Efter en stund börjar hon yla som den värsta löphinda. Ska väl visa att hon kan om hon vill. Men så fort hon kommer tillbaka till vackerpojken är det kyskhetsbältet på. Ja, vad gör man.

Vi hoppas i alla fall fortfarande på att dom ska göra vad som förväntas av dom. För tänk vilka fina småttingar dom skulle få tillsammans.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=312d1b03-c26b-46a3-8d67-b0143f471e19&Filename=Einstein 013.jpg)

Annons:
AnnaKarin
2007-12-30 23:33
#1

Vilken rackare hon är !! Hennes mor löper för fullt nu två veckor efter förlossning.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Brittannicas
2007-12-31 16:18
#2

Katthonor är bra lustiga….

Här hemma har min britthona Chanel drivit min kastratpojke Solo till vansinne. Hon har mer eller mindre våldtagit honom! MEN, när jag då har satt ner henne hos min mammas hane Freddy för att bli parad så PASSAR DET INTE ALLS! Jag var just nere och konstaterade att de har slagits så hon har gjort ner sig! Hon sitter uppe på en bänk och morrar och han går nere på golvet och försöker göra sig så söt han bara kan.

Men jag väntar nog ut dom några dagar så får jag se vad som händer framöver.

Pussa Einstein gott nytt år från oss!

nosicats
2008-01-05 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här kommer en bild på min lilla ängel.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=48d2b673-e755-4ca1-af65-01a5e860ebcc&Filename=071213 142.jpg)

Zoda är inne hos Einstein och hälsar på sin kompis. Men inte hela tiden. Jag försöker med att ta ut henne då och då för att se om hon blir mer intressant när hon kommer tillbaka. Men efter att Einstein nosat Zoda i rumpan bestämmer han sig för att sitta med mig istället. Idag har vi läst våra katter tillsammans Einstein och jag. Han har också lärt sig att vitaminpastan är supergod. Skulle faktiskt kunna äta upp hela tuben om han fick.

Ja, så här går dagarna. Vi väntar på mirakel här.

AnnaKarin
2008-01-05 19:11
#4

Hon är verkligen lik sin mor men som tur är så är Zoda betydligt snyggare!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Anki12
2008-01-08 00:11
#5

Hejsan.

Pussa på dom från oss.

Hälningar från Småland

nosicats
2008-01-08 10:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=af3931f2-5fdf-48b3-b27e-3964893e67a0&Filename=080108 011.jpg)

Här kommer en bild som visar vad turturduvorna pysslar med. Ett litet pusskalas har dom en liten stund. Så nog är dom vänner alltid. Jag måste erkänna att allt är arrangerat. Jag placerade dom i fönstret för att få lite bättre ljus inför fotograferingen. Det gick en liten stund för att få dom förevigade sedan hoppade Einstein resolut upp på mina axlar som vanligt. Kurrande som den värsta maskinen.

Ja inte blir det några barn gjorda här inte.

Annons:
nosicats
2008-01-13 12:23
#7

Nu är Einstein badad. Det gick hur bra som helst. Han försökte protestera lite men efter att han förstått att han inte hade något val så gick han motvilligt med på behandlingen. Allt för att blidka lilla prinsessan Zoda.

Som ni ser på bilden så blev han otroligt vacker. Mjuk och fin i pälsen och luktar underbart gott. Här visar han upp sig stolt och spanar efter fästmön. Det verkar som om hon blev nöjd av resultatet. Han charmar henne på katters vis varje dag, hon har snart inget motstånd kvar…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=784c6e8c-ce7c-4cfa-a48e-b2f3eae8a8f2&Filename=einstein2 120.jpg)

Lavine
2008-01-13 14:05
#8

Einstein, vilken snygging! Hoppas Zoda får upp ögonen för honom nu…

AnnaKarin
2008-01-13 14:05
#9

Han är jättefin ! Jag hade ju förmånen att få ha en dotter till honom men tyvärr så finns hon inte kvar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

nosicats
2008-01-17 18:09
#10

Är det någon som går o funderar på hur det går för Zoda o Einstein kan jag berätta att dom är hur goda vänner som helst. Sover tillsammans på handduken somfortfarande ligger kvar i rummet efter Einsteins bad. Dom är hur söta som helst Oskyldig

Jag tror att Zoda försöker lura oss o håller emot så långt det bara går. Och Einstein den lilla raringen tänker nog att den som väntar på något gott väntar aldrig för längeCool 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9e46251e-02cf-4a87-96af-b806720cccde&Filename=080108 593.jpg)

AnnaKarin
2008-01-17 20:20
#11

Klart att hon vill ha en sån snygging hemma så länge det bara går!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lavine
2008-01-18 15:02
#12

"Bara, vara, vara vänner…" *sjunger*

Brittannicas
2008-01-18 19:25
#13

Jaha,ja det verkar som om Einstein lämnar walkover i Örebro?

Det var ju meningen att han skulle ta sitt 5:e CAGCIB där, men det är klart, om han nu har åkt ända till Luleå så vill man ju att det ska bli något innan han kommer hem igen!

Jag undrar om han är klar till Burmilla specialen i April?

För Dackekatten är kanske lite nära inpå?! (mars).

Jag kan ju i varje fall se på bilderna att det inte går någon nöd på honom. Han är säkert överlycklig för sin sällskapsdam!

Pussa på honom från oss alla här i Linköping!

Annons:
Anki12
2008-01-21 00:10
#14

Ja det är ju klart att han vill njuta och vara lycklig i trevligt damsällskap. Men,men man vet ju aldig man får inte ge upp.Cool

nosicats
2008-01-24 21:24
#15

Någonting har hänt! Men inte vet jag vad?

Det är oroväckande tyst i rummet sedan några dagar tillbaka. Tom Einstein har slutat ropa. Den enda gång han talar om att han finns, är när jag stiger upp på morgonen o när jag kommer hem efter att ha varit ute. Då vill han påkalla uppmärksamhet. När jag går in i rummet kommer Zoda o sitter mestadels bredvid mig o Einstein sitter på axeln eller ligger i famnen o båda kurrar som dom värsta spinnmaskiner. Sen är dom nöjda båda två o bara myser.

Tänk om man kunde kattspråketFundersam

AnnaKarin
2008-01-24 22:53
#16

Hoppas att det hänt något bra där inne så att det blir trampet av små tassar till våren.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Brittannicas
2008-01-25 00:31
#17

Det låter ju faktiskt nästan som om de går i väntans tider nu, om de båda verkar så nöjda!

Dom har säkert gjort det i hemlighet! Katter kan ju vara bra på sånt! I och för sig brukar ju inte Einstein vara blyg. Första gången han hade en hona så parade han i knät på grannen!! Det var då Sinny, sanny, sassa och allt vad de hette blev till!

Eller också så är Einstein helnöjd med att slippa utställningen på Lördag. Vad vet man?

Jag håller tummarna för att det är det första alternativet som gäller!

RacerDonnans
2008-02-01 18:06
#18

Hej alla! Är in och tittar på era fina kissar och la till er som favorit då jag tycker det verkar vara en mysig ras som jag vill veta mer om.

Själv har jag Cornish och har AnnaKarin och jag har träffats ett antal ggr sedan flera år tillbaka. Nu när hon startat denna sajt har jag varit in en del och tittat till er. Tänkte ge mig tillkänna nu.

Hur går det för dessa myskissar? Är det klart så Einstein har rest hem eller vad händer?

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Brittannicas
2008-02-01 18:22
#19

Han är fortfarande kvar i Luleå…

Vi väntar. Antingen blir hon tjock eller också så drar hon igång och löper så småningom.

Palombiens
2008-02-03 17:25
#20

Spännande! Vi håller tummarna.

Annons:
nosicats
2008-02-08 16:18
#21

Nu kommer sista rapporten för ett tag. Efter en lång väntan och ingenting händer så har vi nu gjort en radikal förändring. Zoda har kommit ut från Einstein till att börja med. Sedan har hon fått en rejäl dos med p-piller. Hon kommer att få fortsatta piller 2 veckor fram. Det är viktigt att hon kommer ut ur löpen ordentligt o inte håller på med smålöp.

När hon sedan kommer igång riktigt ordentligt (vilket jag verkligen hoppas) så skall hon tillbaka till Einstein. Ja, så kommer allting att lösa sig. Men om det är saga eller verklighet det får framtiden visa.

Det enda som är problemet nu är att Einstein inte har någon kompis i rummet. Han nöjer sig inte bara med mig o mina besök alla gånger. Eftersom jag har en mycket vacker kastrerad huskatt tänkte jag att hon skulle charma honom och provade att sätta ihop dom två. Till att börja med var Einstein bara nyfiken och samtidigt väldigt upphetsad av att få träffa en sådan snygg tjej, eller kanske utomjordling i hans ögon. Men eftersom hon inte svarade på hans försök till att konversera så ledsnade han till slut, och tänkte faktiskt ge henne en riktig omgång. Ja, det gick inte det heller. Så nu får han nöja sig med mina besök ett tag. Så här ser tjejen han ratade ut. Hej så länge.

AnnaKarin
2008-02-08 20:53
#22

Vilka vackra ögon!!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: