Annons:
Etikettot
Läst 1066 ggr
Grilluvan
2007-10-25 04:15

Gröngöling

Hejsan!

Jag har ingen Burmilla och för tillfället ingen annan katt heller, men jag såg att det fanns ett par andra Burmilla-lösa användare här så jag tänkte att jag kanske kan hänga runt lite ändå. Upptäckte Burmillarasen för inte så längesen och är lite nykär just nu så det är kul att läsa här på forumet om olika personers erfarenheter med de här fina katterna. :)

Jag har haft flera katter förut men bara bondkatter, så jag har ingen erfarenhet av raskatter och tänkte höra mig för litegrann.

Första frågan är väl vad det ungefärligt skulle kosta att skaffa en Burmilla-kattunge? En som förmodligen bara skulle vara sällskapskatt.

Annons:
AnnaKarin
2007-10-25 19:59
#1

Hej och välkommen hit !! Kul med fler som är intresserade av Burmillor. En Burmilla kostar idag runt 6500 kr. Jag själv, och tror nog de flesta andra också, sätter ner priset om kattungen har t ex navelbråck eller svansknick. Den kattungen är ju fortf lika underbar och go som sällskapskatt som den varit utan "defekten" men kan inte användas till avel eller utställning (kan ställas ut som kastrater efter att navelbråcket är bortopererat, osäker på hur det är med knick på kastrater). Du är välkommen att höra av dig om du har fler frågor. Ser att du bor ganska nära mig, ung 9 mil. Välkommen hit att hälsa på om du vill träffa en Burmilla.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Brittannicas
2007-10-26 00:59
#2

Kul att du är nyfiken på rasen! En sak vill jag säga. MAN HAR ALDRIG TRÅKIGT MED EN BURMILLA I HUSET!!. Man är heller aldrig ensam. Varken när man äter eller sover.Eller tittar på TV eller sitter vid datorn eller är på toa eller i duschen o.s.v.

Vi har två hemmaboende flickor och en hane som flyttar hem när han blir kastrerad. Förhoppningsvis får vi vår första kull framåt sommaren. Jag vill så gärna att Katxina ska få bli CH först. Men jag ser fram emot att få Smått i huset! Jag har ju bara haft brittbebisar förut. Om du skulle skaffa dig en "milla" så tror jag inte att du kommer att ångra dig!

Jeanette

Palombiens
2007-10-27 19:54
#3

Välkommen!

Jag får instämma med de föregående inläggen. Burmillor älskar människor och är med överallt. De är trevliga och sociala och påhittiga.

Det är en god idé att hälsa på någon med burmillor för att se hur de är i verkligheten och i sin hemmamiljö.

Kullar är det massor på gång just nu. Vi har en kull på snart sex veckor, AnnaKarin har en på G och fler är på väg eller under planering.

Anki12
2007-11-04 02:36
#4

Hej

Ja nog är millorna härliga katter. Dom vet vad dom vill och fullkomligt älskar sina tvåbenta.

Vet inte vad jag ska tillägga för alla mina burmilla vänner ovan har lyckats få med allt tror jag.

Rasen rekomenderas mycket varmt.

Upp till toppen
Annons: