Annons:
Etikettroligt
Läst 1200 ggr
AnnaKarin
2007-09-02 00:55

Till familjens katter

Kära katter

När jag säger "Flytta på er" så betyder det att ni ska gå någon annanstans, inte att byta plats med varandra så att ni fortfarande är i vägen.

Skålarna med tassavtryck är era och innehåller er mat. De andra är mina och innehåller min mat. OBS att sätta ett tassavtryck mitt i min tallrik och min mat är inte att göra om den till er. Dessutom tycker jag inte att det är särskilt aptitligt.

Trappan är inte designad av Rallyförbundet och därmed inte en racerbana. Att hinna före mig på vägen ner är inte meningen med trappan.

IKEA har inte större sängar än 180x200. Jag beklagar verkligen detta. Tro inte att jag kommer att sova på soffan för att ni ska ha det bekvämt. Titta på filmklipp där katter sover. De kan rulla ihop sig till en boll. Det är inte nödvändigt att sträcka ut sig bredvid varandra. Att sträcka ut både svans och tunga för att få mer plats är bara elakt.

För sista gången: det finns ingen hemlig utgång från toaletten. Om jag, mot förmodan, skulle hinna före er dit och hinna stänga dörren, så är det inte nödvändigt att klösa på dörren, jama, försöka trycka ner handtaget eller försöka få upp dörren på annat sätt. Jag kommer ut genom samma dörr som jag gick in igenom.

Den korrekta ordningen är: pussa på mig först och nosa i rumpan på din kompis sedan. Jag kan inte nog påpeka detta. Det borde vara lätt att ändra just den vanan.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
Bru-Zar-Nas
2009-09-06 00:03
#1

Detta var det roligaste jag läst på längeSkrattande det är ju på pricken samma visa hemma hos mig, fast med skogkatter och dom är dessutom mycket större än burmillorSkrattande om jag byter ras till burmillor så får jag plats med fler katterGlad

AnnaKarin
2009-09-06 00:36
#2

Mycket smart tänkt !! Millor kan man aldrig få för många av.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: