Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1321 ggr
Kikirikis
2011-03-08 16:22

P-medel till katt!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar jag tro Börje har rätt. Han påstår att det räcker säga till "fyrfota flickorna" att vi ska para på nästa löp, då löper de inte på länge. Som Manda löpte innan vi satte henne på p-piller, knappt 2 veckor mellan löpen. Nu har det gått flera veckor sedan senaste löp. Såhär var det med våra Burmor också, mycket fundersam om han eventuellt kan ha rätt Skrattande

Hur är det hos er andra?

Monica

Annons:
Lina-BML
2011-03-08 16:41
#1

Jag har dessvärre ingen kunskap om detta, men helt ovanligt tycks det inte vara. Håller tummarna för många svar i tråden. Var bara tvungen att kommentera Manda. Sååå vacker hon är! Kyss

AnnaKarin
2011-03-08 17:29
#2

Vi hade en hona som var extremt rymningsbenägen sommartid så för att vara på den säkra sidan tog jag av henne pillren i mars så att hon skulle hinna löpa och bli parad innan rymningssäsongen. Hon löpte i september…… det där med löp blir sällan som vi planerat.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

CallaMej
2011-03-09 13:01
#3

Vera har också löpt med 2 veckors intervall, fick P-piller några veckor bara och nu har vi väntat på att hon ska löpa i 3 månader Rynkar på näsan Eftersom jag själv ska ha bebis om några veckor och det är en bit att åka till tilltänkta pappakatt, så börjar jag bli smått frustrerad. Planen var att jag och min katt skulle få bebis och kattungar samtidigt ju Flört 

Det har ju varit tre dagar med SOL och vårvärme här så jag hade hoppats att det skulle sätta lite hormonsprätt i mina katter här hemma - men icke verkar det som…. Nu har det snöat igen också.

Det tråkiga är ju att jag har missat massa utställningar som jag gärna hade ställt Vera på Rynkar på näsan

Nu ska jag tända en brasa och sätta upp strålkastare i hela huset så vi får ett tropiskt klimat inomhus Flört

Men det är "skönt" att höra att fler är i samma sits.

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
2011-03-09 15:31
#4

Eftersom både Manda och Vera ska paras hemma hos oss, olika hanar dock, så kan vi ju räkna med att de börjar löpa samtidigt när de väl börjar ;)

Kikirikis
2011-03-10 11:20
#5

Annika, det kommer säkert bli så. Varför ska någonting gå lätt, när det kan göras mera komplicerat…

Våran Ida var annars lite lustig med sina kullar. Försökte få kullarna i början av året, en gång av fem lyckades vi. Alla andra kullar kom i oktober. 2 ggr väntade vi från vintern fram till augusti, innan hon löpte.

Men när vi försökte ha henne utan p-piller, eftersom hon löpte så sällan, då var det bara 2 veckor mellan löpen.

Bara inse att vi kan planera hur mycket vi vill, katterna bestämmer ändå Skrattande.

_______________

Monica

CallaMej
2011-03-17 20:25
#6

Nu har jag tagit till sista knepet för att få Vera i löp; jag har anmält henne till SPINs utställning i maj Glad Då borde hon ju börja löpa så vi inte kan gå och betalt en anm.avg. i onödan, eller?

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Lina-BML
2011-03-17 20:38
#7

Hahaha… ja, det MÅSTE ju funka… Flört Hur är det? De får inte ställas ut alls som dräktiga, inte ens i början av en dräktighet?

CallaMej
2011-03-17 21:59
#8

#7 Nope. Så antingen blir hon Champion eller så är hon på väg att bli mamma i maj =o)

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
2011-03-17 22:14
#9

#8 Inte illa, vad det än blir ;) Även om jag tänker aningen själviskt och håller på det andra… champion är jag säker på att hon blir tids nog ändå Skrattande

cajzzza
2011-03-18 08:21
#10

#8, låter som en bra plan. Känns som att båda sakerna är rätt ok! Även om Lina vill det ena ;)

Att varken Manda eller Vera kommit igång… Jag håller tummarna att det kommer igång nu när våren är på intåg (även om jag har fått mer än 1dm nysnö än så länge)

Upp till toppen
Annons: