Annons:
Etikettkattungar
Läst 1754 ggr
Guzinitsa
3/21/11, 12:12 PM

Lyckad parning - hoppas, hoppas, hoppas!!!!!

Hej alla kloka människor som letar efter Burmilla-ungar!!!

Vill dela spänningen med er och berätta att vi parat vår Guzie (brunsköldpadd silvershaded Champion) med Baheras Wb Niklas (blå silvershaded International Champion) i mitten på mars, så snart borde vi veta om hon är dräktig eller inte…..

Vi har längtat efter att få se Guzie's mammatalanger länge, så nu är spänningen stor! Vi hoppas dessutom att en ev kull får pappas fantastiska päls och mammas helt otroliga ögon, som gör alla domare så lyriska….

Bilder på Guzie och Niklas hittar ni på www.guzie.se!!

Mvh Sandra Magnusson

Annons:
Lina-BML
3/21/11, 12:16 PM
#1

Åh så spännande! Stort lycka till och håll oss uppdaterade om hur det går! Gärna veckovis åtminstone… ;) Guzie är underbar och hennes fästman oxå.

Lina-BML
3/21/11, 1:57 PM
#2

Guzinitsa, är nyfiken. Vilka är Niklas föräldrar (plus färg)? Guzies föräldrar har jag lite koll. Dock inte hennes morföräldrar. Jag tycker det är jättespännande att se olika linjer. Vore kul om du ville berätta lite om era!

cajzzza
3/21/11, 2:30 PM
#3

Nej, vad roligt!!! Skrattande Vad spännande!!!

Vad kul att Guzie äntligen fick träffa en prins (vet ju att du, Guzinitsa letade efter en fästman till henne, när vi sågs i dec…)

Jag är oxå jätte nyfiken på föräldrar och färg, som Lina frågade om… Det är kul att se vad som finns bakom, så vi kan börja spekulera i vad som ev kan komma skall…. :)

Palombiens
3/21/11, 8:01 PM
#4

Baheras wb Niklas har vår Kees som pappa och Baheras wb Ingrid som mamma. Niklas är kullbror med Baheras wb Nikita, som blev World Winner 2010.

Lycka till med kullen!

Lina-BML
3/21/11, 8:52 PM
#5

#4, tack! Det var det jag gissade iom stamnamnet. Glad

cajzzza
3/21/11, 10:04 PM
#6

#4 Tack för info! :D

Annons:
Guzinitsa
3/21/11, 11:35 PM
#7

Blodslinjer, ja! Håller med om att det är klart intressant! ….och komplicerat. Tänkte roa mig med att skissa på möjliga färgutfall - misstänker att färgbestämningen kommer bli det svåraste av alltihop!!

Guzies föräldrar är: pappa CH S'Kustens Il Divo, en creme-Burmilla.

Mamma är  CH S*TC Paradise's Roxanne The Ag Rascal (jag lovar att vi inte ska ge kattungarna så långa namn om det blir någon kull…. =)) ) en svartsilvershaded snygging. Hennes föräldrar i sin tur är CH Kryddgårdens Ag Kanel och S* MIlle-Amperes Milla Vanilla. (Båda är svartsilver, den ena shell, den andra shaded)

Niklas föräldrar är som Annika redan skrivit Kees och Ingrid. Deras färger är ds 11 rödsilvershaded/shell, lite osäkert enl stamtavla?) och ns 12 (svartsilver shell)

Känns som att det kan bli allt möjligt spännande - Niklas är ju blå, Guzie brunsköldpadd, och så lite svart, creme och rött att toppa det hela med. Själv hoppas jag på blått eller svart, eftersom jag är väldigt svag för Burmillor med kontrasterande skiftningar, men framför allt hoppas jag på kattungar!!!!!

Blir det en kull lär jag tigga om hjälp med färgbestämningen också!!

Lite kul Annika, att vi fick in Kees på ett hörn ändå! Jag minns att jag tyckte det var sorgligt att han var kastrerad när vi träffade er. Jag tyckte han var så snygg att jag gärna tagit en kattunge därifrån - men jag fick glädje av honom ett led senare i stället! =))

Hoppas, hoppas att det blir en kull!!

/Sandra

LottaOchAron
3/25/11, 10:27 AM
#8

Jättekul! Håller tummarna.

Kustens
3/30/11, 10:03 PM
#9

Hej,

det låter som en härlig blivande burmillakull.

Kan fylla i att Il Divos mamma är Blue Velvet's Ally for Kustens, som är helsyster (men inte kullsyster) med Kees, och hans pappa är danska All-Saints Felix. Dom är creme respektive blå.

Stellan

AnnaKarin
3/30/11, 10:32 PM
#10

Grattis, det ska bli spännande att se vad det blir. Angående färgutfallet så kan det väl bli svarta/blå,röda/creme hanar och svarta/blå samt svart- och blåsköldpadd honor. Sen tillkommer ev burmagen samt shaded/shell och ev golden om föräldrarna bär detta.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: