Annons:
Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 1209 ggr
Kikirikis
2011-08-03 17:15

Äntligen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla Burmilla fantaster!

Äntligen har Manda löpt. Hon löpte planenligt i februari, sedan har det varit stopp.

Som vi väntat och undrat varför hon gjort ett så långt uppehåll, svar har vi inte.

Men så i torsdags satte hon igång och nu har hon minsann löpt. Nu verkar det som om löpet är över för den här gången. Skönt för henne, hon är helt slut, stackars lilla kisse.

Orkade dock glädja Ingrid med en lekstund, vilket uppskattades mycket. Ingrid har saknat sin lekkompis. Visserligen har även hon haft fullt upp, Ingrid åtog sig uppgiften leka hane och försökte hjälpa Manda…

Tråkigt nog har hanen vi skulle använda hunnit bli kastrat, vilket är tråkigt såklart, men inget göra åt. Hoppas vi kan hitta en kille till henne, vill verkligen testa på en Burmilla kull.

Annons:
Lina-BML
2011-08-03 17:46
#1

Åh vad härligt! Och vad vacker hon är, underbar bild! Att det finns så få hanar är ju besvärligt, men det är ju flera på gång iaf! Men det blir väl till nästa parning i så fall… Håller tummarna för att hon hittar en fästman snart! Lycka till!

Palombiens
2011-08-03 18:25
#2

Vad fin hon är på den bilden. Och så blir jag som vanligt avis på klätterställningen ni har. Nästan lika fin som katten.

cajzzza
2011-08-03 18:41
#3

Håller också tummarna att ni hittar en fästman till henne!

Ni har verkligen fått till bilder på henne, så fiin!

(ps… kan ni inte lägga in en beskrivning hur ni gått tillväga, när ni gjorde klätterställningen!?! Den är super snygg och stilren!!!)

Kikirikis
2011-08-03 18:53
#4

Tack, snälla.

Kanske lite partisk, men oj, vad jag tycker hon är söt! Skrattande

Angående klätterställningen, kom hit vetja och kolla. Tror inte jag får Börje komma med någon arbetsbeskrivning. Han bygger på "gehör"… Man tager vad man haver och ser vad det blir. Ungefär så.

När hallen renoveras med ca 10 års mellanrum, då får klätterställningen en renovering även den, vilket brukar behövas. Flickorna sliter den väl.

AnnaKarin
2011-08-03 20:02
#5

Hoppas att fröken kommer igång nu och löper lite oftare.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: