Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1305 ggr
Mjukkräfta
8/14/11, 7:23 PM

Miss World`s Agistri - Tetris

Idag har vi blivit med Burmilla. En vacker Golden för att vara mer exakt.

Tetris har gått husesyn, legat på mitt bröst och sovit. Tror det ska gå bra det här.

Annons:
Lina-BML
8/14/11, 8:03 PM
#1

Välkommen hit Mjukkräfta! Glad Vad kul att få fortsätta följa Tetris. Hoppas att det kommer lite bilder på godingen. Lycka till!

cajzzza
8/14/11, 8:50 PM
#2

Nämen, vad kul! Grattis!

Och välkommen hit! Lägg gärna upp bilder, då vi gillar bilder här på forumet Flört

Palombiens
8/14/11, 8:59 PM
#3

Grattis till första burmillan!

Jag har träffat honom en gång :)

AnnaKarin
8/14/11, 9:37 PM
#4

Grattis till ett bra val av katt och välkommen hit.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Guzinitsa
8/15/11, 7:00 AM
#5

Vad mysigt!! Jag skulle kunna orera länge här om hur underbar han är, men det låter som att han redan håller på och visar det….Flört Ha ett underbart liv tillsammans!!!

Mjukkräfta
8/15/11, 12:17 PM
#6

Den enda nackdelen har varit att han börjar trampa på Gunnars kind när vi sover på natten. Vi tror tyvärr att han får sova i eget rum tills han lär sig att han inte får väcka oss.

Hur har ni gjort vid sovdags?

Annons:
Lina-BML
8/15/11, 4:20 PM
#7

Gubben, saknar kanske mor och bror :) Kanske ger det med sig automatiskt?

Vi har små barn hemma så förvarande kör vi skilda sovrum, en vuxen och ett barn i varje sovrum… Flört Wibbly sover med min äldsta dotter och sambo. Första nätterna var han rätt "spinnig" och gick omkring en hel del. Säkert kändes det lite märkligt för honom att ha bytt hem. Men nu sover han hela nätterna, så när som på ett tokryck vid läggdags.

[Cinnis]
8/15/11, 4:45 PM
#8

Estelle backade upp under min haka och ville inte sova någon annanstans första veckan. Ganska varmt blev det. Sen flyttade hon succesivt till fotändan av sängen. Jag upplevde det som en omställning att anpassa sig till nytt hem och flytta från kattmamma och syskon.
Men en hel del hoppa, skutta och leka i sängen på nätterna fick vi dras med första kattungetiden. Nu sussar vi gott ihop.
Skrattande

[Cinnis]
8/24/11, 8:59 PM
#9

Hur går det för lille Tetris när det är sovdags? Har matte något nytt att berätta? Några hyss eller gossehistorier?

AnnaKarin
8/24/11, 9:58 PM
#10

Bilder vill vi se, massor av bilder. Nu missar väl inte Månadens Burmillatävlingen? Inget pris mer än äran för vinnaren men det kan väl vara kul ändå?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
8/24/11, 10:19 PM
#11

Ja, hur går det? Några bilder?

Kan berätta hur vi har det här hemma…
Då jag har en huskatt, som under ca 5,5 år sovit vid fotändan. Så fick Ruben sova vid mitt ansikte… Och fortfarande (efter 3v) så tvättar han mig och mitt hår flertalet gånger per natt…

Men jag får skylla mig själv, då jag sover oroligt… Och när Ruben märker att jag är "vaken" så vill han hjälpa mig att somna om genom att tvätta mig, för att sedan sipnna oss till sömn…

Mjukkräfta
8/25/11, 8:04 PM
#12

Tetris är en handfull. Han lugnade ned sig och har sovit rätt så bra på natten. Men i natt skulle han slicka mig varannan timme. Lite seg nu. Vi försöker se till att stimulera honom innan läggdags. Men kattungars energi räcker längre än vår. Tur att vi är två.

Jag vet inte hur Sandra gjorde för att få så snygga bilder. Men det är grymt svårt att få ett vettigt kort på honom. Men jag försöker.

cajzzza
8/25/11, 9:09 PM
#13

Alla bilder är välkomna här!!
(oavsett kvalite)

Annons:
Guzinitsa
8/29/11, 4:57 PM
#14

Hur går det med sömnen?

Hemma hos oss sov han aldrig i sängen, däremot ofta i korgarna i klätterträdet.

När vi har katterna i sängen brukar de tröttna på att vi snurrar för mycket, så det väljer ganska frivilligt att ligga vi fotändan, där det finns lite mer manöverutrymme…Glad

Nej, kattungar är inte lätta att plåta - du skulle se drösen med raderade bilder!!! Fast leker man med dem samtidigt kan det bli lite enklare. Men bara lite!

Lycka till - ser fram emot att få njuta av foton på honom här, vi saknar honom verkligen!!

Upp till toppen
Annons: