Annons:
Etikettkattungar
Läst 2736 ggr
CallaMej
9/8/11, 8:56 PM

Burmillapojke söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Baheras Wb Rutger, ca 5 månader, söker fortfarande det där alldeles egna, speciella hemmet. Just nu bor han i Ramlösa, Helsingborg.

Vid intresse kontakta Barbro Helmer 046-13 32 60

P.s. jag träffade honom idag och kan bara säga…OTROLIG liten katt med mycket stor personlighet! Var nära att stoppa ner honom i väskan och ta med honom hem själv Glad Supersocial och superkelig!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
AnnaKarin
9/8/11, 8:57 PM
#1

Fin kille, hoppas att han hittar ett eget hem snart!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

cajzzza
9/8/11, 9:03 PM
#2

Kan verkligen rekomendera denna lilla pojk.
Visst jag har inte träffa honom personligen, men med tanke på hur hans brorsor är så är det en super kull med super temperament!!! (Visst jag är lite partisk.. ;) )

Lina-BML
9/8/11, 9:03 PM
#3

Ja du… även jag har varit sugen på att ta hem brorsan! Så lik Wibbe, bara aaaningens snyggare rent standardmässigt dåFlört Denna kull har rakt igenom varit väldigt framåt och social. Det kan jag och Cajzzza gå i god för, som har två kullbröder hemma. Dessutom som kommer ju Rutger kunna få en god utställningskarriär som det verkar. Har redan Ex1 på utställning.

Hoppas verkligen att han får en egen familj snart. Som jag sagt förut, kunde man bara ha ett gäng katter utan problem, då skulle jag redan ha flera stycken… Bra initiativ Danielle!

Lina-BML
9/8/11, 9:08 PM
#4

Du och jag postade exakt samtidigt Cajza, så det blev lite dubbelt kanske ;) Nu när jag kikar på bilden igen så ser det ju precis ut som en blandning mellan Ruben och Wibbe, eller hur?!

cajzzza
9/8/11, 9:26 PM
#5

hih…

Det är verkligen en blandning mellan Ruben och Wibbly, alla avseenden! :)

CallaMej
9/8/11, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ett till då…!

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Annons:
Lina-BML
9/8/11, 10:10 PM
#7

Kyss

sleepycat
9/9/11, 4:42 PM
#8

Så fin! Nu är Oki( Baheras Marcus) ensam och det fungerar eftersom jag är rätt mycket hemma, men visst skulle han och även jag tycka det vore fantastiskt kul med en Burmilla till. Skulle klippa till direkt om jag bodde lite större, men har precis flyttat in till C. Sthlm. och tror nog jag bor för litet för 2 missar.

Lycka till med den lille katten!

//Jan

cajzzza
9/9/11, 5:06 PM
#9

Det gäller att utnyttja höjden…

Jag har haft två katter på storlekar från 37 kvm…
Och två brukar kunna uppskatta varandra, trots liten yta… Burmillorna vill ju dessutom vara "nära varandra"…

Vill du se brorsan till Rutger så kommer vi finnas i uppsala i helgen…!

Lina-BML
9/11/11, 8:37 PM
#10

Jan, jag tycker oxå du borde kika lite närmare på Rutger. Det är ju trots allt Okis systerson och en helt fantastisk liten goding :) Finns det hjärterum finns det stjärterum ;)

sleepycat
9/25/11, 4:20 PM
#11

Hej Lina, Ja, jag kan hålla med dig och vänligt av dig att skriva. Finns lite fler bilder på den lille Rutger. Eller skall jag ringa Barbro ? "Oki" Baheras Markus kan nog tycka det vore kul med en kamrat. Inget bestämt dock, men är man kattvän och gillar Burmillor är man så klart intresserad. Allt gott! //Jan

Lina-BML
9/25/11, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej Jan!

Jag har en till bild på Rutger, men den är nog ett par veckor äldre än de som Danielle hade tagit. Jag tycker absolut att du ska ringa Barbro! Nu vet jag inte hur läget ser ut med Rutger idag, har inte hört att han hittat något hem ännu, men vet inte säkert. Faktum är att Cajza nämnde för Barbro (ni vi träffades i uppsala för ett par veckor sedan) att du hade skrivit i denna tråden och hon tyckte det lät som en jättebra lösning att han skulle flytta hem till dig och Oki Flört men som sagt, jag vet inte huruvida han fortfarande är kvar. RING och kolla vet jag! Lycka till!

sleepycat
9/25/11, 6:27 PM
#13

Tack Lina, Min syster är intresserad av Shiba. Du kanske kan ge lite info om denna ras? Vore vore urbussigt. Pax //Jan

Annons:
Lina-BML
9/25/11, 6:46 PM
#14

#13, vad roligt! Shiban är en jättekul och speciell ras och jag skulle kunna babbla oavbrutet egentligen… man ska vara noggrann när man väljer uppfödare och valp och känna till rasens egenskaper. Hittar man en bra valp och lägger ner mkt tid på socialträning den första tiden så har man en toppenhund! Ställ gärna några frågor så svarar jag så gott jag kan. Den absolut bästa informationssidan nu är iaf shibainfo.com. Det är några seriösa uppfödare som startade sidan för några år sidan. Från början var den tänkt som en samlingsplats för deras valpköpare, men den har vuxit lavinartat och innehåller nu massvis med bra info, ett välbesökt forum och dessutom det största rasregistret någonsin :) Väl värt ett besök!

Träffade du kanske Barbros shiba?

sleepycat
9/26/11, 7:43 AM
#15

Stort tack Lina för informativa och vänliga rader! Jag tror min syster vill ha en sk " Gossig " hund. Lite typ Golden eller Spaniel, men är då en Shiba rätt kan man fråga sig? Skall ge henne info om sajten du vänligen rek.! Nej, jag träffade inte Barbro Helmers hund, men skall slå henne en pingel betr Rutger. Allt gott // Jan

Lina-BML
9/26/11, 11:40 AM
#16

Så spännande att du ringer om Rutger! Du måste delge fortsättningen Glad

Nej i allmänhet kan sägas att shiban är väldigt annorlunda från retriever och spaniels. De har mer integritet och är inte lika "på" så att säga. De står nog inte ut med lika mkt heller. Det mesta sker på shibans villkor. En shiba är t ex ofta gärna gosig och ligger i knät, men kanske inte just när matte vill… lite mer som katter om man ska hårddra det. Sen är shiban i dag en öppen och nyfiken hund, men till skillnad från t ex retrievers så är de oftast rätt ignoranta mot främmande människor. Sen finns det förstås många olika personligheter. Jag har haft två som varit väldigt olika. Saga som jag har nu, hon är faktiskt mer åt goldenhållet. Glad och lite tossig, älskar människor och andra hundar. Kinya var… lite mer tvärtom ;) Jag skulle säga att medelshiban är någonstnas mittemellan dessa två personligheter.

Men som sagt, är man ute efter en goldentyp är jag rädd att man inte finner det man söker i shiban. Det är så lätt att fastna för shibans utseende. Så söta och rävlika. Men de är mer hund än de ser ut… ;)

Hoppas din syster finner vad hon söker. Om inte annat tycker jag absolut att hon ska försöka träffa några shibor i verkligheten för att se vad hon tycker då.

CallaMej
9/26/11, 11:46 AM
#17

Jan, jag har tyvärr inga fler foton på Rutger…

Ska tre R-kullpojkar bli forumkatter tro???????? *haha*

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

sleepycat
9/27/11, 9:36 AM
#18

Stort tack Lina för all vänlig info.! Så vänligt av dig. För info har jag sökt Barbro Helmer och betr Shiba har jag delgivit den goda info du givit mig till min syster. Får se vad som händer i dessa ärenden. Allt gott! :) Jan

sleepycat
9/27/11, 9:40 AM
#19

Hej igen Lina, Vet du var Oki,s syster finns? Vänligen Jan

Lina-BML
9/27/11, 1:01 PM
#20

Vad spännande Jan!
Jag vet tyvärr inte vad ägarna till Mia/Marike heter. Jag vet bara att hon bor hos fodervärd och jag är rätt säker på att det är i närheten av Barbro. Det är ett par som hur som helst lagt ner mkt tid och kärlek på kattungarna, den saken är säker :) Hoppas du får fatt i Barbro, hon får berätta mer!

Annons:
sleepycat
9/29/11, 8:16 AM
#21

Tack Lina!

Har sökt Barbro, men ännu ej talat med henne.

Lina-BML
10/2/11, 8:20 PM
#22

Hej igen Jan!
Tänkte bara tala om att Barbro varit bortrest men nu är hemma och hon vill gärna prata med dig Skrattande Dock har hon inte dina kontaktuppgifter så prova att ring igen!

/Lina

CallaMej
10/17/11, 12:27 PM
#23

Paduan borde väl också få en egen tråd Flört Hon söker väl också efter "sin" familj fortfarande???

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Palombiens
10/19/11, 1:55 PM
#24

Paduan har höga krav och vägrar att flytta hemifrån. Men jag ska försöka ta några bilder :)

sleepycat
10/19/11, 6:16 PM
#25

Hej Lina,

Beklagar att jag inte hört av mig, men varit lite mycket ett tag.

Har sökt och givit meddelande. Barbro kan mejla mig på jankristensson@gmail.com alt ringa 0730298383.

Vet inte om den lille Rutger fortfarande söker ett hem?

Hur är det med Paduan ? Ser fantastisk ut! Finns lite info?

//Jan

Lina-BML
10/19/11, 8:06 PM
#26

Hej igen Jan!

Tack för kontaktuppgifter! Jag meddelar Barbro. För drygt två veckor sedan så gick Rutger fortfarande kvar hos B.

Må så gott!
L

sleepycat
10/20/11, 4:01 PM
#27

Hej Lina,

Så vänligt av Dig.Stort tack!

Hur är din lilla katt, Ruben och hur fungerar det med Saga?

Min syster har bestämt sig för en Shiba. Får den i mars. Är 5 år.

Min syster ville eller orkade inte med en valp, men den är fin. Hana heter hon.

Frid och allt gott!

//Jan

Annons:
Lina-BML
10/20/11, 5:09 PM
#28

Hej Jan!

Vad spännande med en shibaflicka! Var kommer hon ifrån? Lycka till från oss.

Ruben är Cajzzzas katt och tillika bror till min Rudolf/Wibbly. Wibbly är en väldigt social och trevlig katt som gärna ligger i knät och spinner. Eller busar med ungarna :) Han är först fram till besökare, efter Saga förstås, och gör ett fantastiskt gott intryck på folk som aldrig träffat rasen tidigare. Saga och Wibbly är bästa vänner och busar och gosar om vart annat. Jättemysigt att se att de har så mkt ut av varandra :)

cajzzza
10/20/11, 5:38 PM
#29

Jan, Jag kan berätta lite om Ruben….

Som Linas Wibbly är även Ruben otroligt social, först framme när någon kommer. Och sitter gärna mitt i där allt händer, Han är med överallt hela tiden.

Ruben har haft lite svårare att charma min huskattshona, men det beror inte på Ruben utan på LeeLoo som är en liten primadonna.
Jag märker att Ruben ibland saknar närhet, som han inte får av LeeLoo. Men att han då istället söker den hos mig,

Ruben är jätte bra uppfostrad, med allt vad det innebär. Inga problem med varken bilåkning eller kloklippning. (sen att han är tonåring nu, det är en annan sak ;) )

Det var lite om den andra brorsan! :)

sleepycat
10/22/11, 8:32 AM
#30

Hej Lina och Kajsa! Tack Lina för dina som alltid lika trevliga rader! Skall höra med min syster, men vet att Hana är söt med god stamtavla. Direktimporterad från Japan för avel. 5-6 kullar. Nu en sista kull och det känns skönt tycker jag för lilla Hana. Hon är brun/vit. Kan skicka foto med mer uppgifter. Vad intressant att Shiban eller kanske rättare sagt din Saga fungerar så bra med katter! Det är positivt. Tack också för info o dina rara missar. Pax /Jan Tack Kajsa för bra och informativa rader om Rutger. Allt låter intressant. Verkar som om Millan är synnerligen social. Oki har det bra men ibland( relativt ofta) undrar jag om han inte saknar en vän av så att säga samma ras. Är det dig jag skall tala med om ett ev nytt hem för Ruther? Allt gott //Jan

Lina-BML
10/22/11, 10:36 AM
#31

Hej igen Jan och tack.
Vad roligt med Hana, då vet jag nog vem det är! Från Lena i Linköpingstrakten? Glad Jag har träffat henne en gång för många år sen, en jättesöt tik. Och hon har gjort starka intryck på många hon träffat har jag förstått. Vad roligt! Lena är oxå en toppenbra uppfödare och person att luta sig mot.

Ang Rutger så är det Barbro du ska prata med. Jag har lämnat dina uppgifter vidare till henne, men försök gärna att ringa igen du med om hon inte får tag i dig innan.

/Lina

sleepycat
10/25/11, 1:06 PM
#32

Hej Lina,

Ja, det stämmer, men får vänta tills i mars månad eftersom hon enl utsago skall ha en sista kull. Min syster med dotter tycker så mycket om Hana. Tycker att Shiban är lite som en katt. Stämmer det?

Ligger lite lågt med Rutger, men om Barbro ringer mig skall jag ta mig en funderare.

Allt gott

//Jan

Lina-BML
10/25/11, 7:55 PM
#33

Ja Jan, visst finns det vissa likheter mellan shiba och katter. De tvättar sig gärna, luktar alltid gott och låter sig inte behandlas hur som helst av en människa Flört

sleepycat
11/6/11, 4:21 PM
#34

Hej Lina,

För info.har jag talat med Barbro. Rutger att fått ett nytt hem, men Barbro hade en annan liten kattunge från sin nya kull(om jag förstod saken rätt). Har inte bestämt mig.

Hana kommer hem till min syster under ett veckoslut.Bara för att känna att det är rätt. God idé.Tror det blir nästa helg.

Allt gott och en fortsatt god All Helgona Helg.

//Jan

Annons:
Lina-BML
11/8/11, 9:17 AM
#35

Ok Jan. Håll oss uppdaterade Skrattande

Och lycka till med Hana och din syster!

sleepycat
12/7/11, 5:58 PM
#36

Tack Lina!

Allt gott en en riktigt god och välsignad Adventstid

//Jan

AnnaKarin
12/7/11, 6:36 PM
#37

Nu tar jag och stänger den här tråden eftersom ämnet inte längre är aktuellt.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: