Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1223 ggr
Lina-BML
9/28/11, 9:21 AM

HJÄLP! En annan katt i trädgården...

Wibbly sitter ute i koppel ett par gånger om dagen. Vi tittar till honom var och varannan minut. Idag när jag tittade ut så såg jag en annan vuxen katt ungefär en meter ifrån honom. Den andra katten såg bara nyfiken ut och Wibbly satt ihopkrupen och i mina ögon "tämligen cool" på sin vanliga plats. När jag öppnade dörren sprang den andra katten iväg och Wibbe satt som förstelnad… jag tog in honom och svansen var tjock som en limpa… han var nog inte cool, utan snarare chockad skulle jag tro. När jag lyfte upp honom och han fick syn på katten utanför fönstret så spärrade han ut klorna och slängde sig iväg, rusade i full karriär in under sängen. Jag har aldrig sett honom bli rädd tidigare så jag blev lite förvånad. När jag sedan öppnade altandörren igen så sprang han åter iväg åt andra hållet.

Burkar de kunna reagera så här starkt mot andra katter? Vem vet vad den katten "sa" åt honom iofs Flört Jag tänker lite på hur det blir när han ska till veterinären eller utställning. Det är iofs under helt andra omständigheter och ofta blir det väl helt enklet för mkt, så han inte orkar bry sig om enstaka individer. Eller vad tror ni?

Lite kul såg det faktiskt ut. Wibbly som aldrig är rädd, är mitt i stormen jämt och ständigt och ger hunden en "dödlig kamp" åtskilliga gånger om dagen… Cool Så kan det gå.

Annons:
CallaMej
9/28/11, 2:51 PM
#1

Tycker det låter helt normalt Glad

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Lina-BML
9/28/11, 8:59 PM
#2

Tack Danielle Glad Han har inte tjatat något mer om att få gå ut idag, efter den HEMSKA inkräktaren kom förbi…

AnnaKarin
9/28/11, 9:16 PM
#3

Om det skulle bli bråk och han sitter fast så kan det bli problem. De kan trassla in sig i linan, han kommer inte undan den andra katten…. Skriv för all del inte om det på SKS forum Flört, jag är nästan säker på att det inte är tillåtet att ha katt fastbunden i en lina som man inte håller i själv och har koll på hela tiden.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
9/28/11, 9:22 PM
#4

#3 Nej, jag har oxå hört att man inte få ha dem i lina egentligen… Oskyldigdock är han nästan alltid under uppsikt. Men det är klart, andra katter kan komma snabbt. Skulle denna komma åter så får vi försöka hitta en annan lösning. Hade dock hoppats slippa rastgårdsbygge tills våren…

Upp till toppen
Annons: