Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2078 ggr
Lina-BML
9/29/11, 8:08 AM

Tecken på könsmognad?

Wibbly är ju drygt sex månader och de senaste dagarna så har han fått ett lite annorlunda sätt att jama på, mera krävande och mera djupt. Mer ljudlig överlag oxå. Jag märkte även idag att kattpelletsen för första gången luktade av kiss. Lite amoniakdoft. Den har hittills varit helt doftfri. Kan detta vara tecken på könsmognad eller (alla ni som använder PeeWee) behöver jag helt enkelt byta ut all pellets så försvinner problemet?

Annons:
AnnaKarin
9/29/11, 10:17 AM
#1

Grattis till tonåringen ;-) Kees var närmare sju månader när han helt plötsligt en dag upptäckte det där med tjejjer. Han kom upp från ett rum som en kattunge, stannade mitt på köksgolvet och man riktigt såg hur han växte och sen kom ett riktigt hankattsvrål ur hans strupe. Dotterns Exothona bodde hos oss och hade precis börjat att löpa. Helgen efter flyttade Kees till Annika och Rickard.

Att hankattskiss luktar får man leva med. Jag tycker inte att du behöver byta all pellets men töm den undre lådan lite oftare så borde det hjälpa. Jag brukade ha lite pellets i den undre för att suga upp det första som kom innan det blev sågspån i den.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Lina-BML
9/29/11, 1:28 PM
#2

Tack Anna-Karin! Ska tänka på att byta underlådan oftare och ha lite extra pellets i. Och ja, det kan nog vara så då, att tonåringen är i antågande… Om en vecka exakt ryker kulorna dock… Flört

cajzzza
9/29/11, 3:20 PM
#3

Men vilka är egentligen de säkraste tecknena på att de börjar bli könsmogna?
(börjar bli lite orolig, men hoppas Ruben fick bra gener av Nicklas…)

Upp till toppen
Annons: