Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 3353 ggr
lisapleasa
2013-08-04 23:14

Sällskapskatt

Hej! Jag har precis upptäckt rasen burmilla, och är väldigt intresserad. Dock har jag en ganska begränsad budget, vilket gör det lite svårt att skaffa mig en raskatt…

Därför undrar jag om uppfödare säljer katter med "defekter"; dvs katter man inte kan använda i utsällningar, utan bara som sällskap, till ett billigare pris?

Det skulle såklart vara kul att kunna ställa ut sin katt, men för det mesta vill jag bara ha en sällskapskatt, och då har jag inget emot att katten inte är helt "rätt" enligt reglerna för rasen, den är ju lika underbar ändå!

Annons:
Guzinitsa
2013-08-05 07:53
#1

Hej!

Kul att du upptäckt Burmillan!! 🙂

Jag tror att de flesta uppfödare i Sverige försöker hålla priset för kattungar på en rimlig nivå, så att fler ska kunna unna sig en. Det är därför vanligare bland oss att man tar betalt för katten som just sällskapskatt, medan andra raser ofta har betydligt högre pris för de katter man menar kommer göra bra från sig på utställning eller i avel.

Med knappt 300 katter i Sverige tycker jag att det är en trevlig och bra policy! 

Ett sätt att lösa det lite billigare kan vara att fungera som fodervärd - eller så får man helt enkelt planera sitt inköp och spara och längta… 😉Lycka till!

Mvh Sandra/ www.guzie.se

Upp till toppen
Annons: